Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Kdy si založit firemní účet

Založení firemního bankovního účtu není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Budete totiž k němu potřebovat nezbytné dokumenty. Bez nich vám v bance účet nezaloží. Je tak ošetřeno, že si účet pro právnické osoby nemůže založit úplně každý. Kdy je vhodná doba na založení účtu? A jakým způsobem se tento účet zakládá? Odpovědi na své otázky se dozvíte v našem článku. Pokud si se založením účtu nevíte rady, můžete se samozřejmě obrátit i na specialistu.  

Co je potřeba k firemnímu bankovnímu účtu  

Pokud si budete chtít založit firemní bankovní účet, budete potřebovat doklad, který prokáže vaše podnikání. V případě podnikajících fyzických osob se jedná o výpis z živnostenského rejstříku - o živnostenské oprávnění. Právnické osoby potřebují výpis z obchodního rejstříku a svobodná povolání registraci u finančního úřadu.  

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Z tohoto jasně vyplývá, že není možné si zřídit bankovní účet dříve, než bude vaše firma zapsána v obchodním rejstříku. Nemusíte tak s registrací spěchat a ani se obávat, že byste zameškali nějaký termín. Bohatě stačí si zřídit účet těsně před začátkem podnikatelské činnosti.  

Dokumenty k běžnému účtu je většinou nezbytné mít v ověřené kopii, tedy přímo vystavené živnostenským úřadem nebo krajským soudem, který spravuje obchodní rejstřík. Doložení kopie bez ověření se často neuznává.  

Kdy si založit bankovní účet  

Určitě je nutné tento účet mít již v momentě, kdy vystavíte svou první fakturu, abyste na ni mohli uvést číslo svého bankovního účtu. Stejně tak je dobré z něj platit veškeré výdaje související s vaším podnikáním, jelikož pak budou vaše firemní výdaje a příjmy mnohem přehlednější.  

Pokud si chcete založit účet a už máte vybranou konkrétní banku, tak postupujte podle jejích doporučení. To znamená, že můžete do banky zajít osobně nebo si běžný účet zařídit i přes internet, pokud je to možné, a pak jen dodat nezbytné podklady osobně - například přes kurýra při podpisu smlouvy k běžnému účtu.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!