Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Možné komplikace u elektronické evidence tržeb

Zavádění nových postupů a systémů se vždy pojí s nějakými komplikacemi. Bohužel není možné odhadnout, o jaké komplikace se bude přesně jednat. I tak ale panují mezi odborníky různé názory a někteří právě tvrdí, co konkrétně by se mohlo při zavádění EET zkomplikovat. Jelikož EET přinese podnikatelům mnoho novinek a ne každý z nich je zvyklý na takovýto způsob evidence. Zmíníme především chyby, které budou souviset se systémem EET.  

Nefunkční připojení k internetu  

Elektronická evidence tržeb bude probíhat přes internet. Je tedy zřejmě, že pokud dojde k výpadku internetového připojení nebo v daném místě nebude vůbec k dispozici, bude se muset tato situace nějak řešit. Ačkoliv žijeme v době internetu, ne každý má spojení ve svém obchodě nebo v restauraci k dispozici. Pokud jste zcela bez připojení, je ideální si jej pokusit zřídit.   Podívejte se tedy, jestli je ve vašem okolí dostupný nějaký poskytovatel a sjednejte si zavedení internetu od příštího roku. Jestliže jej ale jinak nepoužíváte, může se promítnou i do cen vašich služeb. Protože pokud budete muset měsíčně platit 300 Kč za internetové připojení, ročně tato částka bude činit až 3600 Kč, což pro mnoho podnikatelů nejsou malé peníze. Už je to taková platba, která by jinak ušetřila nějakou hodinu práce.   Nefunkční připojení k internetu z důvodu výpadku je možné vyřešit vydáním účtenky bez unikátního čísla od Finanční správy. Transakci je nutné na server odeslat okamžitě, jakmile internet zase půjde a informaci o ní odeslat do 24 hodin. Jestliže budete bez připojení stále, může vám Finanční správa učinit výjimku. Dále tedy musíte ručně vystavovat účtenky a data na server odesílat pouze po pěti dnech. Bez nějakého internetového připojení se tedy rozhodně neobejdete.  

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Jak postupovat v případě chyby  

Na pokladně samozřejmě budete moci provádět i storna, pokud se dopustíte překlepu, chyby nebo nedopatření. Tyto chyby se budu evidovat stejným způsobem jako tržby, pouze však se záporným znaménkem. Je jedno, zda se jedná o chybu nebo o storno, tedy o vrácení ze strany zákazníka.  

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!