Internetové připojení je nezbytné pro správné fungování elektronické evidence tržeb. Pokud tedy víte, že se na vás v příštím roce bude EET vztahovat, zavedení internetu byste rozhodně měli pečlivě zvážit. Kromě samotné registrační pokladny či jiného zařízení, které je schopné evidovat tržby (stačí i počítač, notebook nebo tablet), je internet dalším výdajem, kterému se ve svém podnikání nevyhnete.
Podnikání je i o investicích. Jen málo podnikatelů ke své činnosti nepotřebuje žádnou elektroniku. Počítač s připojením k internetu by měl mít už dnes každý. Většina podnikatelů má totiž zřízené i webové stránky nebo alespoň někde nějakou firemní vizitku. Také vystavují v počítači faktury nebo komunikují přes e-mailem se svými klienty. Jedna věc je ale mít počítač doma či ve své kanceláři, a druhá v provozovně, kde připojení k internetu může opravdu chybět. První vlna zavádění elektronické evidence se bude dotýkat ubytovacích a stravovacích zařízení a hned poté maloobchodů. Hotely, penziony, ubytovny, restaurace i hospody už většinou internet mají, a pokud ne, jeho zavedení by určitě měly vnímat spíše jako krok vpřed. Budou ho totiž moci nabídnout i svým zákazníkům a tím si nepřímo zvýšit tržby, jelikož lidé k nim pak raději přijdou.
Pouze pokud se nacházíte v takovém místě, kde zavedení internetu možné není (například někde v horách), můžete u Finanční správy požádat o výjimku. Ta vám může být učiněna, ale i tak musíte odesílat data o účtenkách alespoň jednou za 5 dní. Pokud je síť například přetížená, nefungují servery nebo máte dočasný výpadek internetu, rovněž můžete vystavit účtenku bez unikátního kódu a na server Finanční správy ji odeslat až během 48 hodin, kdy bude systém opět zprovozněn. Náklady na internetové připojení jsou dnes minimální. Počáteční investice se pohybuje od částky 2000 Kč a poté se platí 300 až 500 Kč měsíce v závislosti na lokalitě, rychlosti připojení nebo objemu poskytnutých dat.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy