Děláme podnikání jednodušší

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Problematika účtenek

S problematikou elektronické evidence tržeb nedílně souvisejí také účtenky. Určitě víte, že máte už teď povinnost je vystavovat, a to ať už vedete účetnictví nebo daňovou evidenci. Účtenky jsou obdobou faktur. Jedná se o zjednodušené doklady, dle kterých jste schopni sledovat své tržby - příjmy. Elektronická evidence tržeb samozřejmě souvisí s označováním účtenek, které je nutné speciálně upravit. Vše o nich naleznete na dalších řádcích.  

 

Jak funguje označování účtenek  

Jakmile váš zákazník bude chtít zaplatit, připojíte se k elektronické evidenci tržeb, kde získáte unikátní kód, co následně uvedete na svou vystavenou účtenku. Tato komunikace probíhá přes internet, takže nemusí být vždy bezproblémová. Naštěstí i pro ni je tu vhodné řešení.   Váš zákazník rozhodně nebude muset čekat dlouhou dobu, aby si mohl svou účtenku odnést. Pokud náhodou nebude elektronická evidence fungovat, je možné vytisknout a předat účtenku i bez unikátního kódu. Data je však nezbytné odeslat dodatečně, a to do 48 hodin od předání účtenky.   Určitě se často setkáváte i se situací, že zákazník řekne, že účtenku nepotřebuje a nepřevezme si ji. Především to je lákavé k podvodům na dani, protože víte, že on sám si ji nikde nedá do nákladů. Zákazník si samozřejmě účtenku převzít nemusí, to ale nic nemění na tom, že pro vás je její vystavení povinností. Pokud byste účtenku takto nevystavili, mohli byste si tak založit na velký problém a zaplatit pokutu při případné kontrole.  

 

Účtenková loterie  

Pro lepší motivaci a zavedení systému elektronické evidence tržeb by měla být spuštěna tzv. účtenková loterie. Do ní se vkládají účtenky, takže podporuje v tom, aby zákazníci požadovali potvrzené účtenky. Ačkoliv není loterie zatím nikde pevně uchycena, systém s ní tedy do budoucna určitě pomáhá. Bude totiž účinným doplňkem k dodržování EET mezi podnikateli.  

© 2015, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!