Podnikatelský záměr nebo také podnikatelský plán je základním strategickým dokumentem, který musí mít zpracován každý začínající podnikatel, aby dosáhl svých cílů.
Podnikatelský plán by měl definovat základní rozvojové procesy podniku a popsat jeho dlouhodobé cíle. Cílem je:
Podnikatelský záměr je svým způsobem propagační materiál, který má seznámit zájemce s firmou a jejím vedením. Úkolem zpracovatelů je provést analýzu minulosti, současnosti a předpokládané budoucnosti. Musí zdůrazňovat silné stránky společnosti a upozorňovat na slabé stránky a případně navrhnout jejich zmírnění.
Zjednodušená struktura podnikatelského plánu:
Charakterizuje současný stav společnosti. Její historii, současný stav, rozmístění teritoria, vedení a finanční shrnutí.
Účelem je poukázat na stav společnosti a na její budoucí možnosti. Analyzuje trh a postavení společnosti na trhu, vliv rozvoje vědy nebo teritoriálního rozmístění.
Předností jsou hlavně ty vlastnosti, které umožňují dlouhodobě dosahovat nadprůměrných výsledků a zajišťovat její konkurenční schopnost.
Silnými stránkami rozumíme její přednosti, v nichž dosahuje bez zvl&aacaacute;štního vypětí dobrých či nadprůměrných výsledků. Opakem jsou stránky slabé.
Tato část by měla obsahovat popis projektu, předpověď uplatnění výrobku na trhu, potřebnou technologii a výrobní náklady, potřebnou kvalifikaci pracovníků a finanční možnosti podniku.
Charakterizuje stav, kterého chce podnik dosáhnout.
Zvážit všechny překážky, které mohou nastat a mít připravené změny, které je možné okamžitě uplatnit.
Stručná a jasná formulace harmonogramu postupu práce včetně rozpracování, realizace, hodnocení a způsobu kontroly.
Založení společnosti je pro podnikatele velmi závažné a dlouhodobé rozhodnutí. Je potřeba, aby tomu předcházela důkladná analýza a posouzení všech možností.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy