Neradi rozdáváte své peníze? Vezměte si je od banky zpátky. Poplatky vybírané za vedení úvěrového či hypotečního spoření jsou nezákonné.
Banky se snaží stejně jako jiné subjekty vydělat. Mimo jiné i na nás, klientech. K udržení zákazníků je potřeba si je předcházet. Proč by to ale banky dělaly, když nemají důvod? Zákazníci i přes všechny vybírané poplatky do bank stále chodí. A mlčí. Vlastně - mlčeli.
Tomu je však konec. Od doby, kdy vznikla služba pro zákazníky poplatkyzpet.cz. Nabízí lidem právní zastoupeni při sporech s jejich bankou. Spory se musí týkat vrácení poplatku z úvěrového či hypotečního spoření. Zákazník svěří plnou moc do rukou advokáta a ten za ně řeší spory s bankou. Jediné, co musí zákazník zaplatit, je poplatek v řádu několika stovek korun.
Termín, do kdy měla být právní moc svěřená do rukou advokáta, byl v dubnu 2013. I po tomto datu však lidé dále posílají své žádosti a advokáti se situaci snaží řešit dále.
Odmítavě. Naprostá většina z bank odmítla jít na osobní setkání, při kterém by se řešilo téma nezákonných poplatků.
Banky, které souhlasily
Pokud banky nesouhlasí s vrácením poplatku, podává se žaloba před soud. Tady už klient musí zaplatit zmiňovaný poplatek, ale v rámci několika stokorun.
Žalobci jsou si poměrně jisti úspěchem klienta u soudu. Pokud by i přes to neuspěli, soudní výlohy by si klient neplatit. Tak to bylo psáno v podmínkách odevzdání plné moci do dubna.
Žádost o vrácení poplatku již podalo přes 340 000 klientů. Od června se jejich žádosti řeší, jsou známé dva případy, kdy byl klientovi vrácen poplatek.
Na druhou stranu, je tu také pět případů, kdy klient bitvu prohrál.
Bitva má však dohru. Některé banky poplatky zrušily úplně, jiné nabízí ze dvou možností výběru hypotečního či úvěrového účtu.
Zrušení poplatku
Výběr poplatku
Dvě možnosti
U těchto bank má klient na výběr z účtu bez poplatku či z účtu s poplatky. Při vybrání logičtější z těchto dvou možností, by však klient platil vyšší úroky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy