Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Category Management

Jde o proces řízení položek v kategorii produktu jakožto strategické obchodní jednotce. Obchodníci a dodavatelé spolupracují v rámci procesu prostřednictvím společné cenotvorby, merchandisingu, řízení sortimentní skladby. To vše je založeno na cílech kategorie, konkurenčním prostředí a chování spotřebitele.

Category Management se zaměřuje na výnosy a snížení nákladů pomocí efektivního Supply Chain Managementu. V řízení a tvorbě sortimentu, v podpoře prodeje a zavádění nových výrobků na trh je vyžadovaná úzká kooperace obchodníků a dodavatelů.

Společným cílem je vytvoření vysoké hodnoty pro zákazníka, díky které bude růst podíl loajálních zákazníků ruku v ruce se zlepšením obchodních výsledků. Nejméně úspěšní jsou ti, kteří mají nekonkurenční ceny a nenabízí odlišný nákupní zážitek.

Klíčové otázky CM

  • Jaký je cíl společnosti?

  • Kdo je cílový zákazník?

  • Jaké jsou finanční, marketingové a produktové/sortimentní strategie?

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Jaká je pozice vůči konkurenci?

  • Jaká je strategie ve vztahu k obchodním partnerům?

Category Management umožňuje obchodním řetězcům a jejich obchodním partnerům postupovat společně při identifikaci potenciálních úspor a přitom hledat efektivnější, zákaznicky orientované marketingové a merchandisingové nástroje. Cílem CM je zlepšení vlastní konkurenceschopnosti.

Klíčové je udržování důvěry zákazníků a úzká spolupráce mezi dodavateli a prodejci. Pokročilé technologie chrlí mnohem více informací o zvyklostech nakupujících. Podle aktuální poptávky se vytváří plány. Určuje se sortiment a produkty, které přilákají zákazníka. Dalším krokem je uspokojit přání a požadavky. Je nutné analyzovat tržní a spotřebitelské výzkumy a podle toho stanovovat taktiku a využívat vlastní kreativitu.

Zákazník vždycky nakupuje zboží z více kategorií. Některé kategorie jsou ziskovější, jiné méně, některé se prodávají rychle, jiné pomaleji… Cílem je umožnit zákazníkovi snazší a lepší výběr.

CM naráží i na mantinely. Praxe je ovlivněna lokálními omezeními, zákony a nařízeními (jiný kraj, jiný mrav). Existují také velké lokální rozdíly mezi tím, kolik informací jsou lidé ochotni sdílet.

Překážky CM

  • Definice kategorie se v různých odvětvích liší.

  • Údaje potřebné pro CM pochází z různých zdrojů.

  • Strategie obchodníka a dodavatele se musí sjednotit a musí se sdílet informace.

  • Organizační struktury a procesy musí CM podporovat.

  • Informační infrastruktury musí umožňovat snadný přístup k datům a analýzám. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!