Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Činnosti manažera a typy účastníků porady

Před samotnou poradou by si měl manažer zaměřit na následující body:

  • stanovit úkol a cíl porady

  • rozhodnout, koho na poradu pozvat a za jakým účelem

  • připravit program porady

  • stanovit den, místo a hodinu zahájení a ukončení porady

  • vybrat vhodné vizuální pomůcky a zařízení

  • připravit pozvánky a poslat je s předstihem účastníkům

Porada musí začínat včas. Při začátku se jako manažer ujistěte, že jsou přítomni všichni zúčastnění a znají cíl a program porady. Domluvte se s nimi na zásadách spolupráce a pověřte zodpovědnou osobu zapisováním a hlídáním časových limitů. Diskuzi zúčastněných se snažte mít pod kontrolou a zároveň se snažte o aktivní účast všech. Při vzniku konfliktu během porady se jej určitě nesnažte řešit tím, že téma opustíte a přejdete k dalšímu. Snažte se o vysvětlení všech důležitých bodů a poradu vždy směřujte k přijetí rozhodnutí. Na konci porady vždy shrňte výsledek, oznamte kdo, co a do kdy je potřeba provést a poradu se snažte ukončit ve stanoveném čase!

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Činnosti manažera po poradě

  • zhotovit jasný, shrnující zápis – tzv. protokol jednání na poradě – lze delegovat

  • připravit report pro nadřízeného manažera

  • kontrola dotyčných, zda plní jednotlivé body

  • nevyřízené úkoly přesunout na další poradu

Typy účastníků

  • Hádavý – jako vedoucí zůstaňte klidný, snažte se pobízet ostatní, aby oponovali jeho názorům

  • Pozitivní – nechejte ho shrnout výsledky a vědomě ho zapojujte do diskuze

  • Vševědoucí – vyzvěte ostatní, aby zaujali stanovisko k jeho tvrzení

  • Výřečný – taktně ho přerušujte a stanovte mu pevně jeho dobu jeho příspěvku

  • Bázlivý – posilujte jeho sebevědomí, pokládejte mu snadné, přímé otázky

  • Nepřístupný – uznale komentujte jeho znalosti a zkušenosti

  • Unuděný – vyptávejte se na jeho práci, dávejte příklady z oboru, který ho zajímá

  • „Velké zvíře“ – nekritizujte ho přímo, používejte techniku „ano – ne“

  • Věčný tazatel – nechte ostatní odpovídat na jeho dotazy

 

Někteří účastníci porad mají sklony ihned po uvedení problému navrhovat jeho řešení. Zpravidla se však po krátké diskuzi toto řešení jako neakceptovatelné a opětovnou argumentací se pouze natahuje čas porady. Pro efektivní diskuzi je nutné, aby účastníci porady nejdříve shromáždili co nejvíce faktů a poté se zaměřili na hledání příčin, interpretaci faktů, co dokazují nebo vyvracejí, a jejich argumentaci. Teprve poté následují možné návrhy řešení problémů a rozhodnutí o výběru řešení. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!