Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak vést poradu, aby byla přínosná?

Pokud se rozhodnete svolat poradu, musíte si promyslet následující body:

 

 1. Účel a cíl porady

Cíl porady

Formulovat přesný důvod, proč se porada koná a jaký se očekává výsledek.  Položit si základní otázku, co by se stalo, kdyby se porada nekonala? – pokud nic zásadního, poradu nesvolávejte. Pokud jde cíle dosáhnout i jiným způsobem než svoláním porady, využijte toho.

Typ porady

  • Operativní porada

Je svolávána k odstranění konkrétní překážky. Je často oznámena v krátkém časovém předstihu a výběr účastníků je velmi účelový. Výstup nemusí mít písemnou podobu.

  • Informativní porada

Je k zajištění bezproblémového chodu určitého procesu nebo oddělení. Podporuje informovanost jak shora dolů, tak zdola nahoru a může se konat v pravidelných intervalech. Písemný výstup také není nutný.

  • Rozhodovací porada

Cílem je přijmout rozhodnutí, účastní se jí pracovníci, kteří mají pravomoci rozhodnout anebo rozhodnutí ovlivnit. V tomto případě je kladen důraz na přípravu a prostudování potřebných informací.

  • Řešitelská porada

Má nalézt co nejlepší řešení problémů a vytvořit nové nápady a podněty. Je svolávána v delším předstihu, účastníci jsou z různých úrovní a výstupem může být rozsáhlá zprava.

  • Kontrolní porada

Kontrolní porada by měla odhalit odchylky od plánu a domluvit jejich nezbytnou korekci. Je svolávána pravidelně, důležitá je příprava a výsledkem jsou přijatá opatření pro odstranění odchylek.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  • Krizová porada

Svolává se okamžitě po zaregistrování krizových signálů. Výsledkem jsou krizové plány a programu, které zamezí vzniku nebo eskalaci krize ohrožující cíle organizace.

 

Přínosy

Pro účastníky:

  • informace
  • odstranění překážek v práci
  • podíl na rozhodování ve společnosti
  • získání zpětné vazby
  • zkušenosti

Pro manažera

  • motivování zaměstnanců
  • rozvoj týmové práce
  • získání nápadů
  • řízení činností

Pro organizaci

  • identifikování problémů
  • systematické řešení problémů
  • lepší koordinace
  • zlepšení atmosféry

 

2. Počet a výběr účastníků

Vybírejte účastníky, kteří mohou přispět k dosažení cíle porady a také ty, kteří by měli být informováni o výsledku porady, maximálně však tolik, aby každý měl možnost se zapojit.  S účastníky, kteří přispějí k cíli porady, nejdříve projednejte jim vhodný termín.

3. Výběr a pořadí témat, časové limity

Příspěvky je potřeba projednat s daným pracovníkem a zjistit jaké časové úseky každý příspěvek zabere. Případně je přesunout na jiný termín nebo zkrátit.

4. Příprava na straně účastníků

Informujte účastníky, jak se mají na poradu připravit – přečtení materiálů, zjištění informací atd.

5. Místo a čas

Snažte se vybírat místo, které vyhovuje všem účastníkům, zajistěte místnost a případné občerstvení. Při volbě času se vyhýbejte brzkému ránu, poledni nebo pozdnímu odpoledni, pokud není shoda všech.

6. Pozvánka, program, materiály, pomůcky

Pozvánky je nutné rozeslat včas a se všemi informacemi týkající se porady – cíl, místo, čas, účastníci, program, co si připravit, materiály atd.

 

Průběh porady

  • Uvítání a poděkování za účast
  • Seznámení s cílem porady
  • Seznámení s programem včetně času
  • Kontrola bodů z minulé porady
  • Projednání bodů programu
  • Vyhodnocení
  • Shrnutí: zápis, úkoly, další porada a poděkování

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!