Pracovní porady by měly být rychlé, stručné, jasné, efektivní. Jedná se o proces vzájemného sdělování mezi jednotlivci, nebo skupinami. Předmětem porad je hledání řešení problémů, vzájemná výměna informací nebo přijímání rozhodnutí.
Pracovní setkání nabízí širokou škálu možností týmové kooperace všech zúčastněných. Nejde o masáž ega jednotlivce. Porady mohou sloužit k zlepšení komunikace, rozvoji vedení, vyřešení konfliktů, sestavení plánů, stanovení cílů, výměně informací, vzdělávání skupiny, zvýšení produktivity.
Nic nedokáže zajistit vyšší pocit sounáležitosti s přijímaným rozhodnutím než skupinové usnesení. Porada je nejlepším místem, kde ocenit mimořádné výsledky, nebo naopak povzbudit kolegy, kteří prožívají dílčí nezdary. Je prostor pro vyslovení vlastních názorů a výměnu zkušeností.
formální – má předem připravený program. Nejčastěji se jedná o pravidelné porady vedení společnosti.
účelové/rozhodovací – zpravidla jsou svolané narychlo bez pevného programu. Reagují na krizový vývoj. Průběh ovlivňuje styl vedení lidí – autoritativní/delegativní/participativní/ konzultativní.
řešitelské – řeší se problém nebo se produkují nové nápady. Hledá se co nejvíce možných řešení.
informační – cílem je informovat ostatní. Krátké ranní útvary, které slouží k šíření informací, když například nestačí e-mailové komunikace a je nutné vysvětlení. Dává prostor pro diskusi a dotazy.
Jednotlivé typy porad předurčují cíl, počet účastníků a jejich charakteristiku, způsob komunikace, zařízení místnosti, optimální styl vedení, na co se klade důraz, co vede k úspěchu.
Porady plní důležitou roli v systému firemní komunikace a jsou i účinným nástrojem vedení lidí. Jsou pro manažera příležitostmi, kdy může svému týmu prezentovat svou vizi a získat pro ni jednotlivé členy. Klíčem k úspěchu je efektivita. Mínusem je časová náročnost.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy