Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Proces tvorby firemního plánu

Proces tvorby tohoto plánu je pro manažera velmi důležitý parametr pro zvládání plánů firmy. Má devět kroků, které na sebe navazují.

  1. Udělat si jasno – uvědomit si, čím se chce firma zabývat. Naplánovat si základní důležité parametry firmy. Pomocí marketingového mikro a makro prostředí si zvolit, kteří činitelé budou pro firmu důležití a v jakém prostředí bude firma podnikat. Případně jaké prostředí by mohlo firmu ovlivňovat při jejím podnikání.

     

  2. Mise, vize, poslání – podnikatel si musí odpovědět na otázky mise, vize a poslání své firmy. Mise odpovídá na otázku základního působení firmy. Vize odpovídá na otázku, čím chce firma být, čím se chce zabývat a poslání odpovídá na otázku, co firma přinese svým zákazníkům. Odpovědi na tyto otázky jsou velmi důležité pro celou firmu.

     

  3. Firemní cíle – mezi atributy správně stanoveného cíle patří měřitelně stanovené cíle, udání časových termínů cílů a realizovatelnost těchto cílů. Je vhodné také stanovit cíle firmy z časového hlediska.

Časový horizont          Cíl                 Veličina        Účetní výkaz

  Krátkodobý               Likvidita          Cash flow       Výkaz cash flow

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  Střednědobý               Zisk             Zisk, ztráta     Výkaz zisků a ztrát

  Dlouhodobý           Růst bohatství   Aktivita firmy    Rozvaha/ Bilance 

 

  1. Čtvrtým krokem je analýza podřízených oddělení (podřízených SBU). Například analýza výroby, analýza financí, personální audit, analýza SWOT metody. Tento krok odpovídá na otázku „Kde firma je“.

     

  2. Pátým krokem je sestavení cílů podřízených oddělení (SBU – strategických obchodních jednotek). Například cíl výroby (vyrobit na určité období přesný počet výrobků), cíl ekonomického oddělení (prodat vyrobené výrobky za cenu ještě před slevou), cíl personálního oddělení (správně stanovená personální politika a fungující interní prostředí), cíl marketingového oddělení (správná propagace firmy vedoucí k prodeji výrobků firmy). Tento krok odpovídá na otázku „Kam se chce firma dostat“.

     

  3. Šestým krokem je naplánování strategie jednotlivých oddělení. Tento krok odpovídá na otázku „Jak se chce firma k vytyčenému cíly dostat“.

     

  4. Sedmým krokem je stanovení plánů jednotlivých oddělení.

     

  5. Osmým krokem je koordinace těchto obchodních jednotek. Vytváření určitých kompromisů k dosažení stanoveného cílu.

     

  6. Výsledný firemní plán. Důležité je, aby byl pružný. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!