Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Agregátní nabídka

Agregátní nabídku můžeme charakterizovat jako souhrn peněžních hodnot výrobků a služeb, které jsou ekonomikou státu vyprodukovány. Tato celková nabídka výrobků a služeb je vytvořena firmami a jak již bylo uvedeno na začátku, je vyjádřena v peněžních hodnotách. Agregátní nabídku je možné měřit makroekonomickými ukazateli – hrubým domácím produktem nebo hrubým národním produktem. Agregátní nabídka závisí také na potenciálním produktu a na chování mezd a cen.

Pokud bychom chtěli znázornit křivku agregátní nabídky, je nutné hodnotit, zda se křivka nachází v krátkém či dlouhém období:

  • Krátké období – v tomto období je křivka agregátní nabídky rostoucí. Je to způsobeno tím, že v krátkém období jsou firmy ochotny zvýšit svůj výstup jako reakci na vyšší cenovou hladinu. Tento fakt je způsoben tím, že některé náklady firem jsou fixní (mzdy, nájemné).
  • Dlouhé období – v tomto období se náklady firem přizpůsobují růstu cenové hladiny, a proto mohou firmy reagovat na situaci na trhu. Firmy již nebudou mít takový zájem o navyšování objemu produkce.
  • Růst agregátní nabídky je ovlivněn těmito faktory:
  • Změnou různých faktorů v makroekonomickém systému (například snížení úrokových sazeb úvěrů nebo také snížení daní).
  • Různé změny, které přinesou zvýšení produktivity práce a kapitálu (hodnotí se zde změny ve výrobě technických služeb).
  • Snížením výrobních nákladů.

Pokles agregátní nabídky je ovlivněn těmito faktory:

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Celková pružnost agregátní nabídky vyjadřuje schopnost firem reagovat na různé změny cenové hladiny výrobků a služeb. V současné době jsou vedeny stále neshody na tvar krátkodobé křivky agregátní nabídky.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!