Agregátní nabídku můžeme charakterizovat jako souhrn peněžních hodnot výrobků a služeb, které jsou ekonomikou státu vyprodukovány. Tato celková nabídka výrobků a služeb je vytvořena firmami a jak již bylo uvedeno na začátku, je vyjádřena v peněžních hodnotách. Agregátní nabídku je možné měřit makroekonomickými ukazateli – hrubým domácím produktem nebo hrubým národním produktem. Agregátní nabídka závisí také na potenciálním produktu a na chování mezd a cen.
Pokud bychom chtěli znázornit křivku agregátní nabídky, je nutné hodnotit, zda se křivka nachází v krátkém či dlouhém období:
Pokles agregátní nabídky je ovlivněn těmito faktory:
Celková pružnost agregátní nabídky vyjadřuje schopnost firem reagovat na různé změny cenové hladiny výrobků a služeb. V současné době jsou vedeny stále neshody na tvar krátkodobé křivky agregátní nabídky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy