Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Analýza prostředí (příležitosti a hrozby)

Základem správného posouzení analýzy prostředí, resp. analýzy příležitostí a hrozeb ve firmě, je sledování marketingového makroprostředí a mikroprostředí, které firmu ovlivňují. Mezi marketingové makroprostředí patří demografické prostředí, ekonomické, sociální a právní prostředí. Tato prostředí ovlivňují obchody, které firma uskutečňuje. Mezi účastníky marketingového mikroprostředí patří zákazníci, konkurenti, dodavatelé a řada dalších skupin. Ti ovlivňují zisky firmy na daném trhu.

Při zkoumání těchto dvou prostředí musí podnikatel, jeho manažeři a ostatní pracovníci rozpoznat pro firmu nové příležitosti. Ty by měla firma znát a využít podle jejich přitažlivosti a pravděpodobnosti úspěchu. Firma je musí také umět využít a udržet si je. Díky nim může konkurovat svým protivníkům řadu let.

Výhodou je také vytvoření Matice příležitostí, ve které se na ose objeví výše jmenované aspekty – přitažlivost a pravděpodobnost úspěchu. Tato matice dokáže sdělit, v jakém kvadrantu se vyskytují nejvýhodnější příležitosti pro firmu.

 

Na druhé straně firmu ovlivňují i hrozby, které na ni působí. Jedná se o vývojové trendy v prostředí. Představují různé možnosti ohrožení firmy, která vedou k narušení chodu vytyčených aktivit. Jako u příležitostí, existují dvě veličiny, které by podnikatel měl sledovat. Jsou jimi závažnost hrozeb a pravděpodobnost výskytu hrozeb v určitém odvětví či na určitém trhu. Existuje zde také možnost (jako u příležitostí) vytvoření Matice ohrožení. Je také tvořena čtyřmi kvadranty a výše uvedené veličiny – závažnost a pravděpodobnost ohrožení – se nanesou na osy u kvadrantů.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Pokud tyto dvě matice nedokážou podnikateli nastínit největší příležitosti a hrozby, může také ještě použít čtyři veličiny, které podnikateli napoví, v jaké rovině se jeho firma nachází.

 

  • Ideální obchod – firma má velké příležitosti a nízké hrozby.

  • Spekulativní obchod – firma má velké příležitosti a velké hrozby.

  • Zralý obchod – firma má malé příležitosti a malé hrozby.

  • Znepokojivý obchod – firma má malé příležitosti a velké hrozby. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!