Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Analýza vnitřního prostředí (silné a slabé stránky)

Každý podnikatel by měl pravidelně vyhodnocovat svou situaci. V pravidelných časových intervalech sledovat silné a slabé stránky ve firmě. To může uskutečňovat řadou různých analýz a metod. Jednou z nich je Analýza silných a slabých stránek zaměřená na vyhodnocení bodů ze všech oddělení. Ukazateli může být například výkonnost ve firmě, podíl na celkovém zisku firmy a vhodné je také vyhodnocení důležitosti každého vypsaného bodu. Pokud má firma marketingové oddělení, účetní a finanční oddělení, výrobní oddělení, personální oddělení, je vhodné ze všech těchto oddělení vytvořit závěrečné hodnocení.

Příklady hodnotících bodů (parametrů) v marketingovém oddělení:

  • Image firmy.

  • Tržní podíl na vytyčeném trhu.

  • Výzkum a vývoj firmy.

  • Efektivnost propagačních služeb firmy.

  • Distribuční soustava.

Příklady hodnotících bodů (parametrů) ve finančním oddělení (v účetním oddělení):

  • Náklady firmy.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Výnosy firmy.

  • Celková ziskovost firmy.

  • Zisk, který přináší oddělení.

  • Finanční stabilita firmy.

Příklady hodnotících bodů (parametrů) ve výrobním oddělení:

  • Výrobní kapacita firmy.

  • Technické zajištění.

  • Pružnost firmy při nenadálých změnách.

  • Plnění termínů zakázek.

Příklady hodnotících bodů (parametrů) v personálním oddělení:

  • Vnitřní struktura firmy.

  • Zajištění kvalitní pracovní síly.

  • Oddanost zaměstnanců k firmě.

  • Loajalita zaměstnanců.

Další možnou metodou sledování silných a slabých stránek firmy je Matice výkonnosti a závažnosti. Opět se sestává (jako řada jiných matic) ze čtyř kvadrantů. Závěrečným hodnocením podnikatel získá, v jakém kvadrantu se jeho firma nachází a následně zjistí, co by měl změnit. Je nutné, aby zhodnotil každý faktor ve firmě podle výše uvedené závažnosti a výkonnosti.

 

Podnikatel si také musí uvědomit a rozhodnout se, zda je pro něj výhodné klást důraz na napravení chyb u málo významných faktorů. Nebo zda se chce například radovat ze silných stránek, které se vyskytují u nevýznamných faktorů. A nebo, na druhou stranu, zda není výhodné zaměřit se na příležitosti, pro které má firma silné stránky. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!