Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Charakteristika učící se organizace

Existují základní charakteristiky, díky kterým je možné odhadnout, zda se firma může řadit mezi učící se organizace.

  1. Učení by mělo být součástí formulace celé strategie ve firmě – vedoucí pracovníci, kteří stanovují strategii firmy, by měli myslet na to, aby nastavená strategie přímo umožňovala zaměstnancům učit se.

  2. Ve firmě by měl být zavedený participativní přístup – převážná většina pracovníků ve firmě nebo alespoň ti, kteří jsou schopni vytvořit určité kroky ke zlepšení či vymyšlení nových přístupů, by se měli podílet na tvorbě strategie.

  3. Ve firmě by měl být zavedena kvalitní informační systém – na základě kvalitní informační technologie se mohou všichni zaměstnanci podílet na zlepšování firemních aktivit a vymýšlet nová řešení k nastalým problémům.

  4. Účetnictví – pracovníci firmy by se prostřednictvím účetnictví měli zdokonalovat a umět se orientovat v této problematice. Mělo by umožňovat učení o způsobu fungování celé firmy.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  5. Výměna firemních informací – velmi důležitá je informovanost a výměna informací uvnitř podniku. Zaměstnanci a ostatní pracovníci by se měli vzájemně vnímat jako partneři v celém procesu učení. Informace by měly jít napříč všemi odděleními.

  6. Nastavený systém správného odměňování pracovníků – u každé učící se organizace je výhodné nastavení hodnocení individuálních výsledků zaměstnanců. V organizacích, kde je vyšší míra delegování, musí být nastavený pružný systém odměňování.

  7. Podporující systém nových struktur a zavedení systémů – v případě žádoucích změn je vhodné zavést nové sítě či struktury, které mohou být dočasné, ale měly by naučit pracovníky vnímat požadavky zákazníků.

  8. Průběžný sběr informací o vnějším prostředí okolo firmy – pracovníci se tímto procesem učí, jaké informace jsou pro firmu žádoucí a které ne. Důležité je také zpracování těchto zjištěných informací.

  9. Využití různých metod k učení – využít informací jiných firem formou benchmarkingu, různých strategií.

  10. Podpoření učení všemi nadřazenými pracovníky – vyvolat atmosféru učící se organizace formou otázek, zpětnou vazbou, vybízením k lepším výkonům.

  11. Vybudovat u zaměstnanců pocit příležitosti k vlastnímu rozvoji – možnosti učení, profesního vzdělávání, získávání zkušenosti. Tyto aspekty by měly být nabídnuty a vyvolány u každého zaměstnance. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!