Informací je nepřeberné množství. Ke spotřebiteli se mohou dostat jakoukoli cestou. Lidé šíří informace pravdivé, nepravdivé, neúmyslně poškodit ostatní, ale také záměrně lživé. Někdy ale dojde i k tomu, že spotřebitelé informací (lidé) jsou natolik zavaleni informacemi, že nejsou schopni je vstřebávat a správně využívat. Místo pohodlí, které je možné díky informacím využívat a čerpat, nastává pouze informační smog, který nepřináší nic dobrého. Pro podnikatele je tento smog jednou z nejhorších variant, která může při rozhodování a řešení různých situací nastat. Podnikatel má tolik informací, že neví, které jsou vhodné, správné či dokonce pravdivé. Není možné, aby racionálně sestavil svůj obchodní plán, navrhl různá opatření, vypracoval studie o zvýšení výnosnosti firmy. Tento informační smog se projevuje nepotřebnými a zbytečnými počítačovými výstupy. Například výstupy v papírové podobě, v podobě souborů v počítači, na disketách, na cd. Mezi informační smog patří ale také nevyřízené e-maily, nevypsané poznámky z odborného tisku, neopsané poznámky z porad a řada dalších. V tomto případě by mohl podnikatel využít tzv. kancelář bez papíru (paperless office). To znamená, že veškerá data má uložena v počítači. Tato pomůcka mu uloží vložená data a snadno a opětovně mu je vyhledá.
Nejedná se ale pouze o využití určitých pomocných metod. Ale podnikatel musí vědět, že ke správnému vedení a sdělování informací jak uvnitř firmy, tak i navenek, je důležité zavést správnou organizační a firemní kulturu. Zaměstnanci musí vědět, jak mají informace podávat a čerpat, komu je mají sdělovat, v jaké formě. Zaměstnanci ale také musí vědět, jak správně zvládat tyto informace. Podnikatel jim musí dát určité návody a metody, díky nimž se budou orientovat v možném informačním smogu. Zaměstnanci by měli znát postupy archivace ve firmě.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy