Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Inovace

Inovace je velmi důležitý pojem produktové politiky. Heslem dnešní doby je „Inovuj nebo zemřeš!“ To znamená, že pokud chce podnikatel být úspěšný, musí si uvědomit proces samotné inovace. Tím je výrobková idea, výrobková koncepce, rozvaha o výrobě, následuje jméno výrobku, jeho obal, uskutečnění testu, nastavení marketingového plánu a samotný prodej.

Inovace vyjadřuje určitou změnu nebo navržení nových informací, novinek. Může se jednat o zdokonalení nebo i vylepšený vývoj daného produktu, který firma na trh dodává.    Inovaci jako takovou dělíme na dvě části a to na diferenciaci a diverzifikaci. Je velmi důležité znát rozdíly mezi těmito pojmy. Diferenciace je zavedení nového produktu na trh. Diferenciací může být například i oslovení nového segmentu zákazníků. Jednoduchým příkladem je firma, která vyrábí hodiny. Po čase zjistí, že neoslovuje tolik zákazníků, aby jí přinesli zisky tak vysoké, jaké si představovala. Proto začne vyrábět hodinky na ruce. Tím pádem zavede nový produkt na trh a zároveň osloví nový segment klientů. Druhou částí inovace je diverzifikace. To znamená nové podnikání. Pro podnikatele je nezbytně nutné znát typy diverzifikace. Prvním typem je diverzifikace horizontální. Například firma vyrábí pivo, které dodává svým dodavatelům a ti koncovým zákazníkům. Jak je možné „založit“ nové podnikání u této firmy, ale na stejné bázi? Výrobou nového nápoje, například limonády. Ta se bude točit do stejných lahví jako pivo a láhve se budou vracet. Dalším typem diverzifikace je vertikální. Nové podnikání: podnikatel chce úspěšně vyrábět židle. Proto koupí pilu, zavede obchody se svými výrobky, bude dodávat zboží do maloobchodních prodejen. Posledním typem diverzifikace je laterální typ. U tohoto typu se jedná o podnikání, které nesouvisí s tím, co podnikatel dělá do teďka. Například podnikatel v zimě provozuje sjezdovku a v létě má otevřený bazén. V zimě by tento podnikatel musel vydělat hodně vysoké zisky, aby v ostatním ročním období nemusel pracovat. Podnikatel se musí snažit o rozložení podnikatelského rizika, o dosažení vyrovnaného obratu a zisku během roku a měl by být schopen uplatnit se na trzích ve stádiu růstu. Jedná se o nejdražší variantu a velmi dlouhodobou záležitost. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!