Nejen manažeři chtějí znát objektivní informace o firmě. Chtějí vědět, jaké výrobky prodávají, jaké jsou její platební podmínky, jak vysoký zisk firma vydělává nebo jak jsou hodnoceni pracovníci. Mezi „stakeholders“, kteří chtějí znát informace o firmě, patří zaměstnanci, manažeři, vlastníci, státní instituce, dodavatelé, zákazníci, konkurence, místní komunita a odbory na ochranu životního prostředí a jiné orgány. Tyto „stakeholders“ by měli dostávat informace přiměřené jejich potřebám a zájmům.
Podnikatel by měl vypracovat analýzu uspokojování informačních potřeb. Níže jsou uvedeny aspekty, které by neměly chybět u důležitých „stakeholders“.
Zaměstnanci – měli by dostat informace o náplni jejich práce a hlavně o smyslu jejich práce. Dále by měli znát možnosti jejich osobního a profesního růstu. Každý zaměstnanec by měl znát vyhlídky firmy do budoucna a mít jistotu stálého zaměstnání.
Manažeři – měli by znát situaci na trhu, situaci firmy na trhu, prostředí, ve kterém se firma nachází. Informace o zodpovědnosti a o možnostech kariérního a profesního růstu.
Vlastníci – chtějí znát výsledky hospodaření firmy, vývoj firmy, záměry do budoucna.
Státní instituce – podnikatel musí mít informace o správě daní, o zdravotním a sociálním pojištění, o bezpečnosti práce.
Dodavatelé – informace o další spolupráci s firmou, specifikace objednávek.
Zákazníci – zákazníci chtějí znát nabídku firmy, její nové produkty, návštěvy veletrhů. Informace o programech péče o zákazníky.
Konkurence – informace o výrobcích konkurenčních firem, o jejich strategiích.
Místní komunita – informace o dobré image firmy navenek. O jejích úspěších. Poskytovat informace o atraktivitě firmy.
Odbory na ochranu životního prostředí a jiné orgány – mít informace o možném riziku od těchto orgánů a splňovat nařízené vyhlášky.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy