Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Metody PEST a 4C

Dobrá firma by měla mít dobrou, či spíše neprůstřelnou strategii konkurenceschopnosti. Špatná strategie, rovná se zánik firmy. Z celosvětového hlediska se jedná o sít strategií mezi firmami, které se vzájemně snaží konkurovat jedna druhé. Z tohoto důvodu je pro využití správné strategie neustále sledovat okolní svět, který by se měl do dané strategie promítat se všemi svými novinkami a modernizacemi. Příkladem může být například masové využití internetu a počítačů. V odbornější terminologii se sledování okolního světa pro strategii využívá tzv. metoda PEST (Politika, Ekonomika, Sociokulturní oblast, Technologie). Tato metoda zkoumá jmenované obory z hlediska: politického vývoje, legislativního vývoje, ekonomického vývoj – trendy HDP, sociokulutrního vývoje – demografické hledisko a technologického vývoje – nové vynálezy a objevy.

Metoda 4C na metodu PEST přímo navazuje neboť zkoumá: zákazníky (customers), zájmové regiony (country), náklady (costs) a konkurenty (competitors). Z hlediska zákazníka je důležité vnímat vývoj hodnot vnímaný zákazníky a rozvoj poptávky, z hlediska zájmových regionů se sleduje rozvoj tržního potenciálu, či zvláštnosti jednotlivých regionů, do nákladů jsou počítány mzdy, osobní náklady, daně a konkurenty se rozumí škála současných i potencionálních konkurentů.

Ke zjištění informací pro správné provádění metod v dnešní době slouží marketingové a manažerské informační systémy, poskytující on-line rozsáhlé informace celosvětového měřítka.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

S metodou 4C úzce souvisí tržní potenciál (objem poptávky po určitém produktu v regionech za určité období) v zájmových regionech, faktory ovlivňující poptávku jsou následující:

  • Potenciální poptávka je tvořena všemi skutečnými i potencionálními zákazníky, kteří projeví zájem o nabídku určitého produktu.

  • Dostupná poptávka tvoří skutečné i potencionální zákazníky, kteří mají zájem, finanční prostředky a přístup k tržní nabídce produktu.

  • Obsluhovaná, nebo také cílená poptávka je část dostupné poptávky o jejíž získání se forma rozhodne usilovat. Jedná se o celkové množství produktů, které chce firma prodat určitému segmentu v určitém regionu. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!