Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Specifika analýz při formulaci corporate strategie, business strategie a funkční strategie

Corporate strategie

  • Při formulaci této strategie se rozhoduje o dalším vývoji jednotky (firmy, společnosti). Používá se zde vnější analýza, tzv. SLEPT analýza, která by měla obsahovat identifikaci faktorů vnějšího prostředí, které mohou ovlivnit rozhodnutí o dalším vývoji jednotky.

  • Při interní analýze by měl podnikatel klást důraz na nalezení potřebných zdrojů, které mohou ovlivnit fungování dané obchodní jednotky.

  • Pokud je ve společnosti založeno více obchodních jednotek (SBUs), je vhodné pro každou zvlášť vytvořit svou specifickou analýzu.

  • Při corporate strategii se používá i Porterova analýza. Ta by měla podnikateli odpovědět na otázku, zda je vhodné v konkrétním odvětví zůstat nebo jej opustit. Také odpovídá na otázku, zda by měla obchodní jednotka vstoupit do určitého odvětví a co pro to udělat, aby se jednalo o úspěšný krok.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

Business strategie

  • V této fázi má již podnikatel jasno, jakým směrem se bude jeho firma (či rozdělené obchodní jednotky – SBUs) ubírat.

  • I zde je možné uplatit použití SLEPT analýzy a Porterovy analýzy. Ale je nutné je zpracovat tak, aby podnikateli ukázali, v jakých možnostech bude jeho firma úspěšná.

  • Důležité je nalezení příležitostí firmy (při vytvoření analýz výše uvedených), které jí pomohou zorientovat se na trhu a využít je ke svému úspěchu. Nedílnou součástí je také zjištění hrozeb, které mohou firmě ublížit.

  • Identifikaci vnitřního prostředí zde představují silné a slabé stránky firmy. Je nutné zformulovat business strategii tak, aby z informací získaných z corporate strategie vytvořila úspěšnou interní analýzu, která by mohla mít podobu firemních faktorů.

Funkční strategie

  • Analýzy v této strategii, jak vnitřní, tak i vnější, musí být zaměřeny na úspěšné fungování dané strategie obchodní jednotky. Může se jednat o fungování marketingového oddělení, ekonomického, právního. Tato funkční strategie musí být také zpracována do detailu, jako ostatní dvě. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!