Při formulaci této strategie se rozhoduje o dalším vývoji jednotky (firmy, společnosti). Používá se zde vnější analýza, tzv. SLEPT analýza, která by měla obsahovat identifikaci faktorů vnějšího prostředí, které mohou ovlivnit rozhodnutí o dalším vývoji jednotky.
Při interní analýze by měl podnikatel klást důraz na nalezení potřebných zdrojů, které mohou ovlivnit fungování dané obchodní jednotky.
Pokud je ve společnosti založeno více obchodních jednotek (SBUs), je vhodné pro každou zvlášť vytvořit svou specifickou analýzu.
Při corporate strategii se používá i Porterova analýza. Ta by měla podnikateli odpovědět na otázku, zda je vhodné v konkrétním odvětví zůstat nebo jej opustit. Také odpovídá na otázku, zda by měla obchodní jednotka vstoupit do určitého odvětví a co pro to udělat, aby se jednalo o úspěšný krok.
V této fázi má již podnikatel jasno, jakým směrem se bude jeho firma (či rozdělené obchodní jednotky – SBUs) ubírat.
I zde je možné uplatit použití SLEPT analýzy a Porterovy analýzy. Ale je nutné je zpracovat tak, aby podnikateli ukázali, v jakých možnostech bude jeho firma úspěšná.
Důležité je nalezení příležitostí firmy (při vytvoření analýz výše uvedených), které jí pomohou zorientovat se na trhu a využít je ke svému úspěchu. Nedílnou součástí je také zjištění hrozeb, které mohou firmě ublížit.
Identifikaci vnitřního prostředí zde představují silné a slabé stránky firmy. Je nutné zformulovat business strategii tak, aby z informací získaných z corporate strategie vytvořila úspěšnou interní analýzu, která by mohla mít podobu firemních faktorů.
Analýzy v této strategii, jak vnitřní, tak i vnější, musí být zaměřeny na úspěšné fungování dané strategie obchodní jednotky. Může se jednat o fungování marketingového oddělení, ekonomického, právního. Tato funkční strategie musí být také zpracována do detailu, jako ostatní dvě.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy