Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Strategický management, k čemu je dobrý?

Každá profesionální organizace nebo firma, která má efektivně prosperovat, potřebuje strategický plán. Ten napomáhá k účelnému stanovení jednotlivých budoucích činností vycházejících ze současného stavu a podmínek.

 

Tvorba firemní strategie

 

Management by si při tvorbě strategie měl odpovědět na tři základní otázky. Co a pro koho budeme dělat? Jakých cílů chceme dosáhnout? Jak těchto cílů dosáhneme? Strategický management je tedy dlouhodobě orientované, cílově zaměřené programování, jehož nástrojem je písemný strategický plán. V něm je uvedena jasná představa toho, čeho chce management v budoucnosti dosáhnout, jaké jsou jeho dlouhodobé cíle. Bere v úvahu možné krize a hledá vhodné varianty řešení, čímž pomáhá hbitě a vhodně reagovat na změny v politickém, hospodářském či sociálním okolí. Konkrétně by ve strategickém plánu neměly chybět následující procesy: poslání firmy, vize, analýza prostředí, klíčové oblasti a strategické cíle.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Strategický management se tedy snaží v první řadě jasně formulovat poslání firmy, čímž definuje základní důvody existence firmy a odpoví tím na otázky, jaké společenské problémy chce organizace řešit a pomocí jakých prostředků. Dále si stanovíme vizi neboli žádoucí stav, kterého chceme v horizontu několika let dosáhnout. Po objektivním posouzení silných a slabých stránek a přiznání možných překážek a krizí, které mohou v okolním prostředí nastat, si stanovíme jednotlivé klíčové oblasti strategických cílů, rozdělíme je např. podle oddělení organizace (cíle marketingového oddělení apod.) nebo podle trhu, produktů apod.

Jedním z nejdůležitějších úkolů vedoucího pracovníka je snažit se předvídat krizi, protože na krizi se nejúčelněji reaguje, když ji očekáváme a jsme na ni připravení. Z tohoto důvodu je nezbytně nutné, aby byl manažer při přípravě strategického plánu maximálně kritický a objektivní, což může mnohým činit problémy.

 

Efektivní firemní strategie

 

Strategie dané firmy může být úspěšná jen tehdy, když za ní stojí a věří jí všichni zaměstnanci, je tedy velice důležité, aby příslušný vedoucí nejen rozděloval úkoly a motivoval, ale aby ostatním pracovníkům strategický plán především vysvětlil, čímž je ubezpečí, že jejich práce má nějaký konkrétní cíl.

Hlavním úkolem strategického managementu je tedy efektivně přeměnit předem definované poslání a cíle na výsledky. Strategický management a strategické plánování je pro firmu jednoznačně přínosným procesem. V průběhu několika let ukazuje směr, kterým se má firma vydávat, a nabízí srovnání dosažených výsledků s předem stanovenými. Je také v jistém pohledu motivací pro zaměstnance, kteří tak znají záměry svého zaměstnavatele a víc tak pochopí jeho jednotlivé kroky.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!