Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Vymezení učící se organizace

Je vytvořena spousta definic učící se organizace a každý majitel firmy může ze svého hlediska chápat tu svou firmu jako učící se. Existuje ale jedna definice, kterou vymysleli John Burgoyne a Tom Boydell. Podle nich je učící se organizace ta firma, která podporuje učení všech svých členů a která se na základě učení postupně transformuje. Zde si můžeme všimnout, jak tato jednoduchá definice zdůrazňuje tu strategickou hodnotu učení.

V první své části – podpora učení všech svých členů – poukazuje na rozvoj potenciálu všech zaměstnanců (členů) dané firmy. V druhé části – na základě učení se postupně transformuje – zde je kladen důraz na rozvoj samotné firmy. Obě části je důležité spojit a vytvořit takovou organizaci, která se bude zdokonalovat a učit své zaměstnance. Nabízet jim pomocnou ruku i v sociálním ohledu, vzdělávání.

Pokud chce mít podnikatel úspěšnou a alespoň z části pro něj dokonalou firmu, měl by využít právě možnosti zapojit svou firmu do procesu učících se organizací. Uvědomit si, že učení není jen otázkou celkového úspěchu, ale přispívá i ke zlepšení vztahů s účastníky firmy – se zákazníky, dodavateli, zaměstnanci, obchodními partnery, ale také s vládou a společnostmi.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Příklad pro odvození definice učící se organizace v konkrétní firmě:

Nejprve je důležité svolat nejdůležitější pracovníky, kteří se na projektu učící se organizace budou podílet. Poté je nutné s nimi provést brainstorming představ o tom, jak by tato konkrétní firma měla vypadat (jak by měla firma vypadat, jak by se měla chovat a jak by se v této firmě pracovníci cítili). Vše zaznamenat. Poté se zamyslet nad opačnou organizací. Nad tou, která by se mohla považovat za neučící se organizaci. Vše opět zaznamenat.

Výsledky obou sezení by se poté měly roztřídit do tří skupin:

  1. Co je pro učící se organizaci charakteristické (resp. co musí být v učící se organizaci).

  2. Co je ve vztahu k učící se organizaci indiferentní (resp. co může být v učící se organizaci).

  3. Co je pro učící se organizaci nepřijatelné (resp. co nesmí být v učící se organizaci).

Na závěr je důležité si říct, vyčlenit, co je chápáno pod pojmem učící se organizace. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!