Taktické, operativní a strategické řízení na sebe navazuje. Liší se od sebe zejména stanovením cílů, úkolů a vyčleněním kompetencí odpovědných osob.
Řešení u strategického řízení jsou založena především na intuici manažerů, kteří tato řízení vedou nebo zavádí. Jsou často uskutečňována mimo prostředí firmy. Při stavení rozhodování v rámci strategického řízení by měla být nastolena maximální důvěra mezi účastníky řízení. Ve většině případů manažeři poskytují své know-how. Samotné strategické řízené je formulováno v několika koncepcích, které podnikateli ukazují, že jeho firma je součástí zpětnovazebního systému.
Toto řízení má na starosti zajištění různých operací na nižších úrovních. Například nákup produktů do firmy, výroba, prodej výrobků, ale také práce v rámci personální oddělení. Při formulaci tohoto řízení by měl podnikatel dojít k reálnému posouzení pozice firmy. Taktické plány mají podobu kratšího časového horizontu.
Toto řízení by mělo podnikateli představit kroky k dosažení určitého daného projektu, které budou propracovány do detailů. Časové termíny jsou zde používány ve dnech, měsících, týdnech. Operativní řízení stanovuje pro daná odvětví přímé kroky k dosažení cílů.
Jsou zde představeny nové cíle, kterých chce firma docílit. O nových cílech se hodně mluví a nalézají se nové cesty, není zde dostatek zkušeností, hodně se riskuje. Vedoucí daného projektu se často orientují na okolí firmy, než na její interní strukturu.
Navazuje na cíle určené ve strategickém řízení a zabývá se jejich dosažením. Cíle se stanovují na základě předchozích zkušeností, které mají manažeři, podnikatel nebo jež byly již ve firmě dosaženy. Zaměstnanci, kteří mají za úkol sledovat cíle a dosahovat jejich splnění, jsou úzce spojeni právě se svou funkcí.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy