Obal výrobku může hrát velmi důležitou roli při prodeji celého produktu. Samozřejmě je nezbytné rozlišovat, zda se jedná o produkty, které potřebují obalem zvýšit svou produktivitu. Spousta podnikatelů, obchodníků považuje balení výrobku za součást celé jejich výrobkové strategie.
Obal ale neznamená, že je výrobek zabalený do barevného papíru. Balení produktu prochází celou řadou činností. Navrhováním obalu a krabic, do kterých se výrobek bude uskladňovat, popisem produktu na obal, logo a řadou dalších činností.
Existují materiálové úrovně obalu:
Obal může také představovat velmi mocný konkurenční předpoklad k prodeji stovek kusů výrobku. Jde o propagační prvek výrobce. Pro správný výběr dobrého obalu je zapotřebí spousta rozhodnutí a správná výrobková strategie. Součástí všech rozhodnutí musí být také vytvoření koncepce balení. Ta by měla obsahovat informace o samotném obalu. Co obal pro výrobek znamená, čím ho upřednostňuje a vyzdvihuje proti ostatním produktům. Management firmy musí zvažovat také ostatní paramenty, které jsou umístěné na obalu – název, logo, text, datum spotřeby, váha, obsah, složení, datum výroby, výrobce, dovozce, návod k použití, čárový kód, zda se jedná o ekologický výrobek, odpovědnost za kvalitu, infolinka, doporučená denní dávka, jakost, design a ostatní. Samozřejmě vše záleží na druhu výrobku.
Značení je také velmi důležitou součástí výrobku. Jedná se o tištěné informace o daném produktu, které je nalepeno přímo na obalu. Může být také jen přiloženo pod obalem výrobku. Díky tomuto značení musí spotřebitel identifikovat daný produkt nebo značku firmy. Značením může být také popsán samotný výrobek. Management firmy ale musí počítat s tím, že každé značení produktu se bude muset časem obměnit.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy