Děláme podnikání jednodušší

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Budování jména firmy v ČR

Vsaďte na kvalitu! A nezapomínejte na ty hlavní - zákazníky.

Světově největší a nejúspěšnější firmy působí v oblastech bankovnictví a ropného průmyslu. Např. JP Morgan Chase (USA, bankovnictví), HSBC (Velká Británie, bankovnictví), ExxonMobil (USA, ropný průmysl). Většina z nás ale netouží po úspěchu právě v ropném průmyslu či bankovnictví.

Jaké jsou nejúspěšnější firmy v České republice a jak přišli ke svému jménu?

Škoda auto

Vznik této značky má podobnou historii jako vznik BMW. Na začátku stáli dva cyklisté, mechanik a knihkupec. Jednalo se taktéž o nadšence. První impuls byl takový, že je neuspokojovala německá jízdní kola. Pustili se tedy do výroby vlastních. Ale stejně jako BMW úspěchu dosáhli s jiným produktem. A to sice prvním modelem auta. Veliký úspěch způsobil, že z malého krámku na kola vznikla akciová společnost.

V současnosti Škoda auto vyrábí různé modely aut. Od těch nejlevnějších po ty nejdražší, reprezentativní. Díky tomu, že Škoda začínala v ČR, si nemohla dovolit zaměřit se jen na jeden segment, například na movité podnikatele. Má široké portfolio a s kvalitními vozy určenými pro širokou veřejnost sklízí úspěch. Design se od začátků výrazně zlepšil.

T-mobile

Tahle společnost je nadnárodní. U nás začínala jako Paegas, než byla odkoupena německou společností. Název, na T-mobile Czech Republic, se změnil o rok později. Této společnosti se vyplatilo přejít pod silnějšího „kolegu“. Patří mezi nejlepší operátory. Po světě má kolem 3000 zaměstnanců.

Continental HT Tyres

Překvapivě se zde umístila i tahle firma. Patří do zpracovatelského průmyslu, podle ukazatele EVA dosáhla 3,57 miliardy korun.

Závěrem…

Vidíme tady tři nejúspěšnější firmy v ČR. Každá úplně jiná, působící v jiném segmentu a každá si své jméno budovala jinak. První dvě mají skvělou propagaci, o třetí mnoho lidí neslyšelo, a přesto je takhle úspěšná. Ale všechny tři mají jedno společné. Vsadily na kvalitu poskytovaných služeb a oslovily širokou veřejnost. Nezaměřili se jen na jednu uzavřenou skupinu lidí na trhu. S hlediska struktury obyvatel ČR je tohle jediná možnost, jak prorazit. Auta potřebuje každý, mobil vlastní všichni a produkty od firmy Continental HT Tyres si taktéž může pořídit každý. Se založením maloobchodu s potápěčským zbožím byste u nás neuspěli.

Tenhle příklad se dá v praxi použít na všechny nově vznikající firmy, které touží po úspěchu v ČR. 

© 2015, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!