Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Databáze firem

Databázový marketing je forma přímého marketingu, která využívá databáze zákazníků, nebo firem k cílené komunikaci za účelem propagace produktu nebo služby. Databázový marketing klade důraz na analýzu dat. Pomocí statistických metod se snaží zaškatulkovat chování jednotlivých zákazníků.

Výchozím předpokladem je – čím více dat mám, tím lépe můžu zacílit na potenciální zákazníky. Informace přitom musí být přesné a aktuální.

Rozlišujeme dva základní tipy databází:

  1. databáze spotřebitelů

  2. databáze firem

Databáze spotřebitelů jsou primárně určeny pro společnosti, které se zaměřují na prodej produktů nebo služeb konečným zákazníkům, tedy komerční model business-to-consumer (B2C, obchodní společnost – spotřebitel).

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Obchodní databáze (business-to-business, B2B, obchodní společnost - obchodní společnost) poskytují mnohem více informací, protože pro firmy neplatí tak striktní zákon o ochraně osobních údajů.

V databázi společností se můžeme dozvědět vedle základních informací jako je název, adresa, kontaktní údaje a počet zaměstnanců také podrobnosti o transakční historii firmy, o žádostech o patentovaní výrobků, nebo o žádostech o úvěry. Na základě informací si každý může udělat obrázek o kvalitě nebo finanční kondici obchodního partnera. Podnikátor.cz doporučuje využít online databázi firem Merk.cz

Náhled na úspěšnost a prospěšnost databázového marketingu se různí. Odpůrci tvrdí, že rozesílání nabídek například formou direct mailingu adresáta odrazuje, protože zprávu považuje za nevyžádanou poštu nebo spam. Přívrženci obhajují komunikaci s využitím databází argumenty o zacílení na konkrétní zákazníky s aktivním zájmem o produkt nebo službu.

Pokud budeme uvažovat v mezích internetového marketingu, můžeme databáze prohlásit za starou formu marketingu, protože údaje se shromažďují už desítky let. V globálním měřítku databázový marketing naráží na omezení v podobě zákonů a předpisů jednotlivých států, které s rozdílnou aktivitou dohlíží na ochranu osobních údajů zákazníků.

Doba pokročila. Lidé už většinou nerealizují své nákupy jenom na základě vystavení produktu, nebo televizní reklamy. Spotřebitelé vyžadují o zboží více informací, proto je nutné působit více komunikačními kanály. A především zákazníky je potřeba aktivně vyhledávat!

Aktuální databáze firem usnadní zosobněnou komunikací zacílení na potřebný segment. Nezapomeňte přitom na elementární východisko – čím více, tím lépe... 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!