Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Desatero guerilla marketingu

Guerilla, jinak řečeno šokující inovativní marketing jehož úkolem je šokovat a upoutat na sebe pozornost davu, neboli respondentů, budoucích spotřebitelů.

Guerilla marketing je v českých vodách poměrně novinkou přesto si stihnul vybudovat dobrou pověst jménem firmy T-mobile a jejích spotů na Datana Fofriče. Dle toho jak se guerilla marketing vyvíjel vzniklo i desatero, kterým by se měl guerilla marketing řídit. Na ukázku budou porovnána dvě desatera, jedno slovně košatější a jedno kratší a výstižnější.

 

První desatero guerilla marketingu:

  1. Bojovat na svém území, neboť to znáte nejlépe a víte jak našlapovat.

  2. Vědět v čem přesně vaše firma podniká a čím je známá – co od ní zákazníci chtějí a očekávají.

  3. Musíte přesně znát své zákazníky a vědět co od vás očekávají. Pokud tyto údaje neznáte na 100% nevíte zda-li použijete správnou formu marketingové guerilla kampaně.

  4. Důležité je stále věnovat pozornost svým zákazníkům, které byste měli rozmazlovat a zároveň jim neustále připomínat, že vaše firma je pravá volba.

  5. Jako firma byste měli pravidelně komunikovat se svými zákazníky, ptát se na jejich potřeby a přání, zároveň jim dát vědět o novém výrobku na trhu.

  6. Správná guerilla kampaň by měla být důvtipná, drzá, inovativní a nápaditá.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  7. poctivost hraje důležitou roli – zákazník si zapamatuje pokud se jej budete snažit ošidit. Informace se šíří rychle, dnes hlavně on-line. Zákazníci si špatné či dobré zkušenosti předají a to se počítá.

  8. Zbytečně neplýtvejte. Je mrhání financemi najímat si agenturu na vytváření letáků. Méně je někdy více. Sjednejte si schůzku s několika tiskárnami a sjednejte si cenu sami – dle vašich představ.

  9. Pokud nevíte zda-li je váš nápad legální, nevyhýbejte se diskuzi s právníkem předejdete tak mnoha jiným, větším výlohám spojeným s případnými soudními výlohami.

  10. Nejdůležitějším bodem desatera je sledovat konkurenci – její nápady, návrhy. Můžete je zlepšit, zvýraznit, můžete se inspirovat. Důležité je nezůstat pozadu a vytěžit z minima maximum.

 

Druhé svéráznější desatero guerilla marketingu z knihy Thomase Patatase:

  1. Nejít druhým lidem na nervy

  2. Nemrhat prostředky

  3. Nenudit druhé

  4. V kampaních nediskriminovat osoby, či zvířata

  5. Nekopírovat druhé

  6. Nelhat

  7. Nezahlcovat schránky svých bližních reklamou

  8. Dráždit

  9. Bavit

  10. Lišit se od ostatních

     

Sami si můžete vybrat, které z obou desater zvolíte, můj názor je takový, že obě desatera šla propojit a vytvořit tak jedno rozvětvenější desatero, kde by se tyto praktiky spojili. Neboť nikdy není dost dobrých návodů na to jak dělat správně marketing, tak delikátní jako je guerilla. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!