Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Druhy guerilla marketingu

Guerilla marketing, aneb šokující a inovativní, nebo také partyzánská forma marketingu v poslední době zaplavila naše televize, rádia a billboardy. Guerilla reklamou je například současná kampaň telefonní společnosti O2 se Zadarem Volanišem. Nebyl by to šokující typ marketingu, kdyby se ještě dále nedělili na další poddruhy.

 

Virální marketing

Smyslem virálního marketingu je především šíření poutavých zpráv mezi lidmi, třeba pomocí emailu, ICQ, Facebooku, Twitteru apod. Důležitým prvkem virální zprávy je, aby pobavila, nebo nějakým způsobem upoutala a vytrhla tak člověka z každodenního stereotypu. Virální emaily, či zprávy jsou přeposílány hlavně mezi němými pro zpestření pracovního, či volného dne. Za viral se považují také reklamní emaily od společností, která zasílá stálým zákazníkům slevové nabídky. Pro většinu stálých zákazníků je také důležitá informovanost o společnosti od které si kupuje výrobky. Proto pomůže i pravidelné zasílání informačních brožur, či zmínky o nových technologiích, které firma začala využívat a jiné zdánlivé drobnosti. O V tomto případě je důležité správně načasovat intervaly rozesílání – nesmí to být příliš často, aby to zákazníka neotravovalo, ale zároveň nečekat příliš dlouho. Důležité je, aby téma zákazníka zaujalo a aby si zaslaný email přečetl.

Virální marketing však není jen pozitivem, má mnoho negativ, přičemž jedním z nich je časté „otravování“ se slevovými kupony. Zákazník je rád, že na něj firma myslím, ale když vám do emailu chodí slevová nabídka každý den, jen ji slepě smažete a řeknete si: „ Ti jsou ale otravní!“ Dalším negativem viralu je také to, že zprávu, kterou rozešlete již nelze vzít zpět. Někteří lidé tento typ emailů, nebo-li nevyžádané pošty nazývají SPAMEM. Pokud se chcete o SPAMECH dozvědět více dobrým doporučením je zákon o regulaci reklamy.

 

Ambientní marketing

Je poměrně nového data, na trhu se objevil v roce 1999 ve Spojeném království Velké Británie a zvláštní je především tím, že ke své prezentaci využívá alternativní formy médií. Smyslem je, že zákazník reklamou osloven na nejméně očekávaném místě a proto si ji zapamatuje. Příkladem ambientních médií jsou - prostředky MHD, nákupní košíky, nákupní tašky, odpadkové koše, sochy, či fontány. Příkladem může být nápad prodejny, která prodávala grily a grilovací náčiní. Ke každému kanálu, který se podobal grilu přidala grilovací náčiní a vedle sprejem nastříkala nápis: „ Potřebujete nový gril? Volejte!“ Trefným příkladem je také majitel prádelny, který přizpůsobil své vozidlo policejním barvám, společně se sloganem:„ Prát a žehlit.“

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Public relations zdarma

PR je strategií za níž neplatíte, a přesto se můžete dostat do novin, či zpráv. Abyste se do médií dostali zdarma je důležité, aby vaše kampaň natolik zaujala, že o ni někdo rozhodne natočit reportáž, nebo napsat, viz reklama na prádelnu výše.

 

Zákeřný astroturfing

Je považován za nejhorší praktiku guerilla marketingu, jde totiž o nekalé PR. Cílem astroturfingové kampaně je skrytí plánované ekonomického, či politického sdělení pod roušku nezávislé reakce veřejnosti, například dopisů čtenářů, které do medií zasílá najatá společnost.

 

Parazitování na konkurenci

Pracuje na principu profitovaní na slabinách konkurence, v tomto případě je důležité dát si pozor na nezákonné praktiky. Průkopníkem této strategie v České republice je Poštovní spořitelna, byla první bankou u nás, která zařadila guerilla marketing do svého marketingového mixu.

 

Figuranti v ulicích

Jedná se většinou o pracovníky v převlecích, kostýmech, či s nápadným líčením, kteří nabízejí nějaký výrobek, nebo službu

 

Grassroots marketing

Je založen na navazování a budování vztahů, které mají zdůraznit osobní propojení. Tato metoda je založena na praktice World of Mouth marketingu, tedy osobním doporučení od zákazníků. Říkáse že spokojený zákazník sdělí pozitivní zkušenost třem lidem a nespokojený zákazník sdělí negativní zkušenost lidem sedmi. Proto je důležité, aby lidský zjev v televizi, nebo hlas v rádiu působili důvěryhodně a spokojení, nikoli falešně.

 

Plakátování

Je známým, možná trochu staromódním tipem šíření reklamy. K výlepu se dají použít pouliční lampy, sloupy, nádraží, či telefonní budky. Důležité je dát si pozor na nelegální výlep na zakázaných místech. Majitelé firem by si proto měli dobře promyslet, než se pustí do guerilla kampaně, protože ač se zdá na první pohled jednoduchá a chytlavá, musí být také dobře promyšlená, aby zaujala na první pohled, či poslech. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!