Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Faktory ovlivňující chování spotřebitele – osobní faktory

Spotřebitelé se při koupi produktu rozhodují i na základě svých osobních faktorů – věk, průběh životních cyklů spotřebitele, pohlaví, zaměstnání, životní standard, ekonomické podmínky spotřebitele, osobnost člověka.

 

Je velmi důležité znát alespoň nejvýznamnější osobní faktory:

Věk a životní cyklus člověka – v každém životním období se mění lidské potřeby. Člověk vnímá různé situace jinak v jiném věku. Nebo jí jinou potravu v jiném věku. Podnikatel si může zvolit pro prodej svých produktů skupinu podle jejích životních cyklů. Například novomanželé budou nakupovat nové vybavení do domácnosti, jejich finanční situace je lepší, než jaká by byla u každého zvlášť.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Zaměstnání – člověk nakupuje i podle svých finančních možností, které nabude svým příjmem ze zaměstnání (případně podnikání). Dělník nakupuje boty a speciální oblečení. Manažer firmy nakupuje obleky, počítač, kalkulačku. Podnikatel se může na určité skupiny se stejnými zájmy zaměřit.

 

Ekonomické podmínky – ekonomické podmínky si člověk vytváří postupem času svým životem. Koupě produktu závisí na spotřebitelovo ekonomických podmínkách. Ty se sestávají z čistých příjmů, jmění, možnosti půjčky peněz. Podnikatel proto musí sledovat všechny trendy příjmů, úrokových sazeb.

 

Životní styl – lidé mohou mít různé potřeby, i když mají stejné povolání, patří do stejné společenské vrstvy. Životní styl odráží způsob života člověka. Ukazuje na jejich zájmy, názory, potřeby a přání. Podnikatel si podle životního stylu může vytvořit spotřebitelův obrázek.

 

Osobnost člověka (spotřebitele) – osobnost člověka je tvořena jeho vlastnostmi, kterými se projevuje navenek. Pokud podnikatel rozpozná hlavní vlastnosti spotřebitele, nemusí mít žádný problém při nabídce a prodeji výrobků určitých typům spotřebitelů. Podnikatel například zjistí, že určití spotřebitelé jsou dominantní, sebevědomí a může jit prodat svůj nejdražší výrobek. Podnikatel musí vytvořit důslednou image pro své výrobky a ty pak nabízet vybraným typům lidí a sladit jejich potřeby s nabídkou. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!