Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Kontrola marketingového plánu

Manažeři podniku používají marketingový plán ke každodennímu řízení firmy a používají ho zejména ke koordinaci všech marketingových aktivit. Každá firma má tyto marketingové aktivity jiné. Marketingový plán slouží k zavedení a ověření dané strategie, která bude implementována ve firmě. Díky tomuto plánu (pokud je vhodně a správně sestaven) pozná podnikatel, zda bude podnikání optimální a zda by mu mohlo přinést požadované výsledky.

Marketingové plánování musí v konečném důsledku dané strategie podat informace z finančního hlediska, technologického, podat informace jak zajistit danou strategii lidskými zdroji a jak získat potřebné know-how.

Kontrola marketingového plánu sleduje plnění zadaných úkolů, dále sleduje dosahování stanovených marketingových cílů a v poslední fázi sleduje také správné hospodaření a dodržování rozpočtových hodnot.

Kontrola by se neměla dělat nárazově, ale průběžně. Podnik pak nemůže pružně reagovat na změny například v měnící se situaci na trhu nebo na základě měnící se segmentace trhu. Pro kontrolu je také důležité, aby byl marketingový plán sestaven v písemné podobě a měl by být dostupný všem pracovníkům, kteří se na něm podílejí.

Aby byla kontrola marketingového plánu účinná a podnikateli odhalila správné hodnoty, musí splnit nutné kroky:

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  • Stanovení kontrolní veličiny, kterou je nutné z marketingového plánu získat. Může jí být například:

obrat,

podíl na trhu,

podíl spokojených zákazníků,

podíl zákazníků, kteří firmě přináší nejvyšší zisky,

podíl firmy na českém trhu, který je firmou osloven,

podíl firmy na zahraničním trhu, který je firmou osloven,

a další.

  • Zjištění dosažených hodnot z podnikání.

  • Následné porovnání cílových hodnot firmy s dosaženými výsledky z podnikání.

  • Analýza odchylek – nalezení příčin proč se dané cílové hodnoty odchýlily od dosažených výsledků (pokud jsou nižší než vytyčené cílové).

  • Vytvoření opatření, která zamezí dosahování nižších cílů, než jsou stanovené. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!