Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Marketingový zpravodajský systém

Rozdíl mezi Vnitřním marketingovým systémem a Marketingovým zpravodajským systémem je v momentu působení těchto systémů. Resp. v jejich sdělení. Marketingový zpravodajský systém poskytuje informace o očekávaném vývoji v okolí firmy. Tento systém by měl podnikatel využívat k získání informací o svém budoucím očekávaném vývoji v marketingovém okolí firmy.

Podnikatel nebo jím navržený manažer by měl sledovat okolí firmy těmito způsoby:

  1. Nepřímé sledování – sledování marketingového okolí firmy bez určení konkrétního cíle či účelu.

  2. Podmíněné sledování – sledování určitých informací z určité oblasti marketingového okolí firmy bez vyhledávání konkrétních informací.

  3. Neformální výzkum – sledování již konkrétních informací pro určitý účel v omezeném množství.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  4. Formální výzkum – přesné zaměření svého úsilí na získání konkrétních informací z marketingového okolí podle již zvolených plánů.

Podnikatel, který chce mít úspěšnou firmu, musí vynaložit úsilí do neustálého rozvoje marketingového zpravodajského systému. Nestačí jen, aby si určení manažeři četli knihy, nelézali informace v odborných publikacích nebo zjišťovali informace od zákazníků či dodavatelů. Je nutné tento systém neustále zdokonalovat. A to jak po stránce kvalitativní, tak i kvantitativní. Podnikatel by měl zajišťovat pro své pracovníky školení a motivovat je k vyšším výkonům. Zejména obchodní zástupce, jelikož ti jsou v nejbližším kontaktu se zákazníky, a proto musí být řádně vyškoleni a musí znát veškeré novinky a změny na trhu.

 

Nestačí ale jen motivovat tyto zaměstnance, podnikatel musí motivovat a mít stále dobré vazby s distributory a ostatními zprostředkovateli. Tito osoby dodávají totiž podnikateli důležité obchodní informace o klientech, konkurenci, situaci na trhu.

 

Výhodné by bylo, kdyby podnikatel určil nějakého zaměstnance či více zaměstnanců, aby hráli roli tzv. falešných zákazníků a pomocí nich zjistit, jak si vede jeho výrobek na trhu. Například u maloobchodních prodejců. Také je výhodné vyslat tyto pracovníky ke konkurenci. Zjistit potřebné informace.

Možný je také odkup marketingových informací od externích dodavatelů. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!