Potřeba znát základní premisy samoregulačních orgánů, by měla být základním kamenem pro tvorbu internetové reklamy. Těmito samoregulačními rámci se řídí např. i vyhledávač Google.
Mezinárodní obchodní komora se snaží o efektivní regulaci. ICC vytvořila jeden z prvních kodexů, které regulují reklamu. Tento orgán se snaží o vytvoření pravidel mezinárodního obchodu, které jsou dodržovány na celém světě. Samozřejmě, že tato nařízení nejsou zákony z právní povahy věci, ale jsou pouze na základě etických kodexů. Díky Národním výborům, které zastupují zájmy podnikatelů, může prezentovat jejich zájmy, a je také poradním orgánem mezinárodních organizací.
Tato organizace vytvořila jeden z prvních kodexů, které regulují reklamu. Mimo jiné se snaží o efektivní a smysluplnou regulaci reklamy a zvláštní pozornost věnuje médiím a trendům v oblasti marketingu.
Hlavním cílem Interactive Advertising Bureau Europe je osvobodit online reklamu před zákony a veškerými legislativními opatřeními, která by ji omezovala, a která by tímto zabraňovala svobodnému trhu, a i prosazení se internetové reklamy. Tato organizace působí na celoevropské úrovni.
Evropské aliance pro samoregulaci reklamy se snaží o samoregulaci reklamy pro ty státy, které jsou spojeny reklamním řetězcem, členstvím, s názvem Best Practice. Jejím úkolem je spravovat a vypracovat postupy a normy pro samoregulační orgány pro členské státy. Ne všechny evropské státy nechávají regulaci reklamy na etických normách. Některé se snaží reklamu regulovat i zákonem. Vnitřní regulace v jednotlivých státech je odlišná a proto EASA nechce sjednocovat ani zákony, a ani etické normy.
V České republice vydává Rada pro reklamu Kodex reklamy, na který dohlíží také Arbitrážní komise. Připojila se do sdružení EASA, ze které čerpá mnoho dokumentů, a řídí se i etickými kodexy, které EASA schraňuje.
Sdružením pro internetovou reklamu podporuje reklamu a reklamní činnost, a zároveň se snaží prosadit zájmy členů, a vytvořit standardy pro reklamní formáty. V rámci SPIR jsou pořádány různé projekty, které se snaží o monitoring médií, internetové reklamy, internetového trhu. Z projektů znáte jistě NetMonitor a AdMonitoring.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy