Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Obchodní příležitost

Obchodní příležitost firmy je neodmyslitelně spjata s její marketingovou filozofií. Z marketingové koncepce vyvěrají specifické postoje, kterými se podnik řídí při vzniku, působení i zániku. Všeobecně se dá říct, že každý podnikový nápad tvoří novou obchodní příležitost. Jednotlivé příležitosti se musí klasifikovat podle data vzniku a zdroje informací.

Marketingová strategie se šije podle obchodní příležitosti. Stanovují se cíle a možnosti, které má firma k dispozici. Možnosti se rozdělují na finanční, materiálové a lidské. Stanovené cíle musí odpovídat možnostem podniku. Vedení firmy by mělo od začátku udržovat rovnovážný stav. Výkyvy jsou nežádoucí. Může dojít k přecenění nebo podcenění.

Pokud cíle převyšují možnosti, firmě se nedaří udržet souvislý sortimentní profil v důsledku rozvětvené organizace. Mizí koncepční práce na úkor zvýšeného objemu operativy. Přecenění má neblahý vliv na komunikační proces v podniku, vázne hmotné zabezpečení činností v důsledku velkých nároků.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Pokud jsou cíle menší než možnosti, dochází k demoralizaci personálu a v rámci trhu ke ztrátě konkurenceschopnosti. Podnik ztrácí tvůrčí schopnosti a společnost začíná nabírat negativní směr. Účelem obchodní příležitosti je vdechnout život marketingové filozofii firmy, která by měla vždy podporovat rovnováhu mezi cíli a možnostmi.

Firma začala na trhu pracovat s obchodní příležitostí. Samotným podnikatelským záměrem dává organizace najevo, kam se chce zařadit. V koncepční fázi musí udělat několik základních kroků – vymezit se vůči existující konkurenci, stanovit si rozsah podnikatelského zájmu, určit si teritoriální působnost a definovat výši vlastního podílu na tvorbě produktu.

Pozice mezi konkurenty

  • nabídka technické a kvalifikační špičky v oboru – výzkum a vývoj na nejvyšší úrovni, nebo kupuje informace. Má nižší počet zákazníků, protože prodává za vysoké ceny. Cílí na lidi, kteří prahnou po top kvalitě.

  • konjunkturální postoj – cílem je rychlý zisk. Zaměření na specifickou poptávku v oboru, která není nikdy dlouhodobá. Úspěch se odvíjí od nápaditosti. Nezaručuje se standardní šíře sortimentu v oboru.

  • firma nabízí standardní sortiment – střední cesta. Společnost se nespecializuje ani na kvalitu ani na daný výrobek. Standard za cenu přístupnou širokým segmentům zákazníků.

Stanovení podnikatelského zájmu se pohybuje na škále vymezené mantinely – široká diversifikace versus úzká specializace. Výkyvy na trhu lépe přežije bohaté portfolio. Firma může mít lokální, národní nebo mezinárodní působnost. Zaměření následně proniká do manažerských odborností. Požadavky vymezuje jazyk, kultura, politická situace, financování, reklama, doprava...

S ohledem na obchodní příležitost si organizace musí stanovit i výši vlastního podílu na tvorbě produktu. Buď může zastřešovat kompletním obchodní řetězec (výzkum, vývoj, výrobu, prodej), nebo jenom jednotlivé části. Roli hraje identifikace cílové skupiny a konkurence. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!