Zaujmout zákazníka je pro některé firmy skoro nadlidský výkon. Nejde jenom o vytváření prvotřídních produktů, ale také o jejich pozdější publikaci a komunikaci s hlavním odběratelem, kterým je zákazník. Podle jakých principů si zákazník vybírá zboží? Jak zákazník přemýšlí? A jak ovládnout zákazníkovi pocity, aby si pořídil právě vaše produkty nebo služby?
Prvním základním krokem každého podnikatele by mělo být zvolení cílové skupiny a poté rozhodování o investicích, akcích a směru celé firmy. Ideální zákazník je člověk, kterého podnikatel snadno přesvědčí, že potřebuje právě jeho výrobek a zakoupí ho u něj díky lepším podmínkám a předpokladům.
Na cílovou skupinu byste se měli zaměřit před zahájením podnikání. Snažte se dívat na vaše výrobky a svět plný produktů jejich očima. A dopředu přemýšlejte, zda by to mohlo vyhovovat právě jim a jaká je kupní síla v okolí.
Jak zákazník uvažuje?
Lidé obecně chtějí být utvrzeni v jejich pohledu na svět a tedy i v pohledu na výběr výrobku, že právě jejich pohled je správný. Vyberou si tedy výrobky, které do jejich názoru zapadnou a ignorují dlouhosáhlé informace, jež jim o výrobku nic neříkají.
Jednoduché ovládnutí pocitů zákazníka
Větší procento zákazníků se při výběru nerozhoduje pomocí racionálních úvah, ale právě naopak. Vybírají si záměrně produkty, z kterých mají větší pocity a získají z nich zvláštní prospěch. Správný podnikatel by se měl tak naučit zvolit správný příběh, převyprávět ho zákazníkovi, aby uvěřil a ovládnout tak jeho pocity. Silné příběhy zaujmou mysli zákazníků, jejich vnitřní touhy a emoce. Zaujmout může i slogan, ale prvotní myšlenkou je zapůsobení na myšlení zákazníka například i pomocí formy akce a reakce. Nabídněte svůj výrobek a reagujte správným argumentem, proč si ho pořídit.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy