Psychologie reklamy úzce souvisí s reklamou, která je v souladu dle právních norem, ale také s klamavou reklamou, která není dle právního rámce v pořádku, a jejíž uplatňování je zákonem postihnutelné.
Do této kategorie můžeme zařadit psychologické hledisko sdělení, které je obsaženo v reklamách, a psychologickou stránku komunikačního procesu. Dále do této kategorie patří sociálně-psychologická charakteristika příslušníků cílových skupin reklamy, psychika, osobnost a motivační struktura jednotlivého spotřebitele.
Do jaké míry plní klamavá reklama, popř. reklama obecně svůj cíl?
Jak přimět zákazníky, aby si zcela dobrovolně koupili propagované zboží nebo službu. Při tvorbě reklamy musíme vzít v úvahu psychologii marketingové strategie zadavatele reklamy a nákupní chování spotřebitelů. Pokud nemáte s tvorbou reklamy či reklamního sdělení zkušenosti, svěřte její tvorbu raději nějaké reklamní agentuře, anebo využijte služeb externího grafika. Pokud si jste jisti v kramflecích, a chcete reklamu/reklamní sdělení vytvořit sami, zde je několik tipů, jak na to.
Jak vytvořit reklamu v kostce:
Reklama musí být zapamatovatelná – spotřebitelé často reklamu zapomenou
Měla by se dostat za práh vnímání spotřebitelů – spotřebitelé ji často ignorují
Spotřebitelé mají často vytvořený k určitým výrobkům negativní postoj a ani k tomu nemají důvod – je proto nutné jejich postoj změnit, popř. se snažit je oslovit jinak
Je třeba si stanovit vaši cílovou skupinu, na kterou bude reklama mířit – není možné oslovit všechny pomocí jednoho inzerátu či reklamního sdělení
Finanční prostředky, které byly do reklamy investovány by měly být reklamou přímo úměrně zaplaceny
Velice důležité je zvolit vhodný produkt k propagaci. Tudíž cílem není jen JAK, ale i CO.
Neopomíjejte doporučení známých, reference a odkazy na produkt či služby, i ty jsou při tvoření názorů spotřebitelů na produkt důležité
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy