Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Skrytá reklama

Podle Zákona o regulaci reklamy je skrytá reklama zcela zakázaná. Dle kodexu ICC, který skrytou reklamu nejen zakazuje, ale i nabádá k dopadení podniku, jenž reklamu vypustil do světa.

Kodexy, které vydává ICC (Mezinárodní obchodní komora) a RPR (Rada pro reklamu), se snaží zamezit reklamu, která předstírá a klame s úmyslem přivábit zákazníka. Do tohoto spadá i reklama, která není za reklamu vydávaná. Jejím záměrem je potlačit její viditelnost. Zejména do této oblasti patří textová reklama, jejíž skrývání je nejsnazší.

Článek by měl označen jako reklamní, ale někteří marketéři se snaží, aby tomu tak nebylo. Tento reklamní článek může působit jako článek o spotřebitelském výzkumu nebo jako vědecký článek, ale ve skutečnosti propaguje produkt.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Teaser advertisements

Účelem reklamy je poskytnout schválně minimum informací, ale nikoli z důvodu oklamat spotřebitele, ale navnadit je a vzbudit jejich zájem o další informace propagovaného produktu, značky nebo akce. Neúplné informace jsou poskytnuty zcela záměrně a často je vypuštěna jedna z hlavních informací, které spotřebitel musí znát pro zakoupení produktu. Tento styl reklamy není považován za skrytou nebo klamavou, jelikož její hlavní záměr není obelhání zákazníka.

Plošná reklama

Dle zákona č. 132/2010 Sb., o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání, v platném znění je skrytá reklama považována primárně za špatnou a za záměrnou prezentaci, která slouží ke komerčním účelům. Snaží se spotřebitele ovlivnit výzkumnými čísly a působit věrohodně. Tato reklama je samozřejmě placená, ale není označená slovy „reklama“ nebo „inzerce“.

Skrytá nebo klamavá reklama je zakázaná. Tomuto publikování se snaží zabránit kodex ICC, zákon o audiovizuálních mediálních službách a i RPR. V zájmu ochrany spotřebitele je skrytá reklama zcela nepřípustná. Nesmí být využívány technologie, které umí zakrýt označení reklamy. Toto platí zejména pro internetovou reklamu. Za hrubé porušení etického kodex je také považováno zatajení informací, které rozhodují o nákupu zboží. Komerční sdělení musí být vždy jasné, úplné a dle etických norem. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!