Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Spokojenost a věrnost zákazníka na základě vytvoření hodnoty

Tradiční struktura strukturu společnosti v marketingovém pojetí lze přirovnat k pyramidě, kde dole jsou zákazníci, dále lidé v přední linii, střední management a top management, naopak moderní pojetí, nebo-li zákaznicky orientovaná struktura, pyramidu převrací dnem vzhůru, tak zákazníci již nejsou dole, ale nahoře a zaujímají nejvíce místa. Tuto metodu využívají dnes úspěšné marketingové společnosti, je to jejich strategií a zároveň i konkurenční výhodou.

 

Jak vnímá hodnotu zákazník?

Otočení moderních marketingových priorit má za příčinu to, že zákazníci jsou mnohem vzdělanější a informovanější než kdy dřív. Ověřují si kvality společností mezi nimiž volí lepší alternativy. Hledají maximální hodnotu v rámci přiměřených nákladů, v překladu řečeno kvalitu za rozumnou cenu. Zákazníci zkrátka více odhadují, která nabídka jim poskytne nejvyšší vnímanou hodnotu a dle toho jednají. To zda nabídka uspokojí zákazníka je velmi pravděpodobné, že výrobek koupí znovu.

 

Hodnota vnímaná zákazníky, nebo-li Cusotmer perceived value CPV je rozdíl mezi vyhodnocením všech výhod a nákladů nabídky a vnímaných alternativ perspektivním zákazníkem. Celková hodnota zákazníka je peněžní hodnota boxu ekonomických, funkčních a psychologických aspektů, které zákazníci očekávají a vyžadují.

 

Celkové náklady pro zákazníka jsou spojeny nejen s cenou výrobku ale i s faktory vyhodnocování, získávání, používání a zbavování se dané tržní nabídky. Zákazník do svých nákladů započítává i i faktory časové, energetické, psychické a finanční.

 

Zákazníky vnímaná hodnota, tak představuje rozdíl mezi tím co zákazník dostane a co by dostat mohl. Bude-li zákazník vybírat mezi produktem, který je kvalitní a přitom levný a mezi produktem drahým nekvalitním je jisté, který z výrobků vybere. Samozřejmě bereme-li v úvahu čas, ekonomickou situaci a ostatní faktory ovlivňující nákup.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Výběr zákazníka je pak jeho volbou se všemi důsledky. Pro marketéra je hodnota vnímaná zákazníkem užitečnou konstrukcí, kterou lze aplikovat na mnoho situací poskytující různé postřehy, jimiž lze zlepšit koncept hodnoty pro zákazníka.

 

Poskytování vysoké nabídky pro zákazníka

Zákazník projevují různě vysokou míru věrnosti v závislosti na specifické značce, kterou má vyzkoušenou a může ji věřit. Nejznámější definicí věrnosti zákazníka je, že věrnost je: „ hluboký pocit povinnosti k opětovaným nákupům, nebo podpoře preferovaného výrobku, nebo služby v budoucnosti a to navzdory situačním vlivům a marketingovým snahám, které mají potenciál způsobit změnu chování.“ Z toho logicky vyplývá, že pokud si podnik získá věrnost zákazníků vytváří tím pro ně i vyšší hodnotu.

 

Na základě toho jak vnímá hodnotu zákazník a toho, jak mu ji nabízí společnost se vytváří vztahy společnosti se zákazníky, ale dobré vztahy se zákazníky nevzniknou jen dobře sestavenou reklamní kampaní. Je několik důležitých bodů, které by společnost měla při budování vztahů se zákazníky znát.

 

Společnost by měla:

  1. shromáždit data o spotřebitelích z celého odvětví – propojení informací o zákazních mezi konkurenty by mohlo přinést nový pohled na věc a pomoci k nové strategii.¨

  2. sledovat účinek marketingu – najít určité postupy, které budou nejvíce prospívat nejen zákazníkům, ale i společnosti.

  3. Vytvořit správně model budoucích příjmů – a s tím spojené načasování pravděpodobnosti toků příjmů.

  4. Maximalizovat CLV – marketéři by měli využívat marketingové iniciativy vedoucí k maximalizaci hodnoty zákazníků.

  5. Nastavit společnost dle aktivit řízení zákazníka – oddělení týmů, které se věnují tipování potenciálních zákazníků a týmů věnujících se zodpovědnosti za konverzi potenciálních zákazníků.

  6. Respektovat citlivost informací o zákaznících

Jak je vidět na počátku článku hodnota pro zákazníka vypadá jako velmi jednoduché téma, které lze shrnout do věty, který již byla řečena: „ Kvalita za rozumnou cenu. Ovšem i za lepší kvalitu jsou zákazníci si ochotni připlatit.“ Ke konci článku je však vidět mnoho faktorů, které ovlivňují nejen to jak hodnotu vnímá zákazník, ale to jak je podaná společností. 1

 

1 Marketing a management, Phillip Kotler 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!