Nejdůležitější vlastností produktů je jejich kvalita. Uživatelskou kvalitu definuje zákazník, to je stěžejní bod, který si musí podnikatel uvědomit a mít na paměti.
Existuje 7 zásad strategie „Firma řízená zákazníkem“:
Vytvořte si představu, jak si udržet zákazníka – na prvním místě musí být zákazník. V žádném případě nesmí být na prvním místě zisk. Aby byla firma úspěšná, měla by mít jasně stanovenou misi, poslání a hodnoty, které uznává. Je nutné vytvořit si představu, jak si zákazníka udržet. Navázat kontakty mezi managementem a zákazníky. Neustále tyto vztahy budovat.
Naslouchejme zákazníkovi – podnikatel, který chce být úspěšná, by se měl zabývat stížnostmi, ještě než jsou zákazníky vysloveny. A neměl by se těchto stížností bát. Představují totiž šanci, jak se vylepšit. Proto, aby podnikatel poskytoval ideální produkty, musí je poskytovat v profesionální kvalitě správným zákazníkům, ve správný čas, na správném místě, za správné ceny s využitím správné distribuce.
Úspěch je boj o zákazníka – i když to někteří podnikatelé nepovažují za dobrý krok, je vhodné se učit od konkurence. Je zde možné využít i benchmarking.
Vážit si vlastních zaměstnanců a zapojit je do všech procesů – téměř 90 % znalostí a inovací se ukrývá v hlavách zaměstnanců firmy. Poté je ale nutné správné zaměstnance vést a sdělit jim ty nejdůležitější priority.
Odstranění bariér, které brání spokojenosti zákazníků – vypozorovat či zjistit, jaké jsou problémy, které vadí zákazníkům. Například otevírací doba, minimální výše objednávky, nutná rezervace.
Měření neustále spokojenosti zákazníků – to je měřítkem kvality produktů. Podnikatelé a jejich zaměstnanci si již nemohou dovolit vysvětlovat zákazníkům, že oni nemají pravdu. Zákazníci musí cítit upřímný zájem o ně.
Hlavním předpokladem, který určuje kvalitu, jsou činy. Vytvářet pro zákazníky funkční tým, který jim splní jejich přání a požadavky. Odpovídat zákazníkům na otázku PROČ?
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy