Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Strategie tržního následovatele

Hlavním posláním tržního následovatele je napodobování ostatních firem, resp. vůdčím firem či vyzyvatelů. Napodobování produktů může být velmi ziskové jako například inovace výrobků firmy. Ale pokud chce následovatel inovovat své produktu, musí vynaložit velké množství finančních prostředků do vývoje, distribuce a komunikační politiky. Následovatel ale musí počítat s vysokým rizikem, jak finančním, tak i produktovým. Na druhou stranu toto riziku mu může přinést i vedoucí postavení na trhu. Pak ale může přijít další firma a okopírovat již inovativní výrobek. Tato firma se ale již nedostane na vedoucí postavení, ale získá vysoké zisky.

 

Existují tři strategie reality na trhu, která by měla firma následovatel znát.

  1. Životní cyklus produktů se zkracuje. Například firma Bosch nebude v budoucnu mít vůdčí postavení na trhu. Předběhnou ji firmy Electrolux, AEG svou kvalitou a nízkou cenou. Ale firma, která chce představit novinky na trhu, musí počítat s vynaložením vysokých finančních částek do výzkumu a vývoje.

  2. Napodobování je čím dál tím snazší a rychlejší. Samozřejmě nejlepší variantou je vymýšlet více novinek.

  3. V současné době je možné nejen napodobovat, ale i vylepšovat.

 

Nejčastější strategií tržních vyzyvatelů je napodobování.

Mohou existovat tři typy napodobování těchto následovatelů.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  1. Parazit – firma, která napodobuje produkt či reklamu, distribuci vůdčí firmy. Jedná se o firmu, která sama nic nevymyslí. Bylo by zde dobré přemýšlet o etice, morálce.

  2. Napodobitel – firma, která něco od vůdčí firmy kopíruje. Ale má své odlišnosti.

  3. Upravovatel – firma, která upravuje a vylepšuje produkty od vůdčí firmy a často je nabízí na jiných trzích.

 

Výhodné, pro tržní následovatele, je znát poučky nového trendu rychlého následovníka.

  1. Zavádět rychle odlišné nebo vylepšené produkty.

  2. Poučit se z nedostatků vůdčí firmy.

  3. Následovatel může lépe odhadnout reakci zákazníků.

  4. Vůdčí firma financuje výzkum trhu.

  5. Zákazníci již znají použití produktů.

 

Zkušenosti úspěšných následovatelů.

  1. Rozhoduje úspěšné načasování.

  2. Zákazník je vždy králem.

  3. Nikdo nemá rád napodobitele.

  4. Poznej vůdce, inovátora.

  5. Buďte trpěliví. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!