Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Strategie tržního vyzyvatele

Firmy, které jsou nazývány tržními vyzyvateli, se řadí na druhé, třetí či čtvrté místo na trhu. Jejich procentuální část na trhu se pohybuje kolem 30 %.

Tyto firmy mohou zaujmout dva postoje na trhu:

  1. Tržní vyzyvatelé chtějí vyzvat vůdčí firmu nebo i dokonce druhé vyzyvatele na souboj. Tyto vyzyvatelé se tvrdě ucházejí o další tržní podíl.

  2. Tržní vyzyvatelé pouze chtějí udržet své postavení na trhu, nemají žádné ambice stát se vůdčí firmou na trhu.

Pro tržního vyzyvatele je důležité definování svých strategických cílů. Cílem většiny těchto firem je zvětšení tržního podíl, jelikož tím firma získá vyšší zisky.

 

Proto, aby firma vyzyvatel mohla získat požadovaný cíl, musí si odpovědět na otázku, kdo je pro ni vůbec konkurent a poté vyvinout útok na tři možné typy firem:

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  1. Tržní vyzyvatel může napadnout vůdčí firmu na trhu – tento útok je velmi riskantní, ale pokud se povede, přinese vyzyvateli vysoké zisky.

  2. Tržní vyzyvatel může napadnout firmu, která je stejně velká, ale nedisponuje finančními prostředky a nevykonává svou práci dobře.

  3. Tržní vyzyvatel může napadnout malé firmy, které opět nedisponují finančními prostředky a nevykonávají svou práci dobře.

 

Existují strategie, které by měl každý tržní vyzyvatel znát. Jsou velmi vhodné při dalším vývoji firmy.

  1. Strategie cenových slev – důležité je zde přesvědčit zákazníky, pokud má vyzyvatel nižší cenu než vůdce, že kvalita produktů je vůdčí firmou srovnatelná.

  2. Strategie levnějšího zboží – zde je vhodné přiznat nižší kvalitu produktů. Ale cena je nízká, sortiment je dostatečně velký a časem může být kvalita produktů vyšší.

  3. Strategie prestižního zboží – vyrábí se limitovaná edice (například automobily). Kvalita je vysoká, cena také.

  4. Strategie rychlého rozšíření – vyzyvatel může vytvořit rychle spoustu variant. Vůdčí firma je například jen jeden nebo dva druhy produktů.

  5. Strategie inovace produktu – vhodné je vytvářet výzkum, co zákazníci chtějí. Je zde ale možný příchod rizika.

  6. Strategie zdokonalování distribučních cest – odlišit se od vůdce jinou distribuční cestou.

  7. Strategie nižších nákladů – výroba produktů z jiných materiálů (odlišení od vůdčí firmy), jiná technologie, kreativita. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!