Žádné podnikání se neobejde bez starostí. Podnikatel musí být tak trochu psycholog. Starosti jsou a budou, ale od některých si můžete pomoci sami. Starosti se zaměstnanci vám ubudou v případě, že se pokusíte zvýšit jejich loajalitu.
Komunikujte a projevte zájem
Důležitá je stálá komunikace. Ať už zvolíte jakoukoliv formu, dáváte tím najevo, že vám na zaměstnancích záleží. Informujete své zaměstnance o ekonomické situaci vaši firmy, o plánech do budoucna, o změnách ve vedení a o všech důležitých aktivitách spojených s firmou.
Chvalte a projevte oprávněná uznání. Vyjádření vděčnosti a zájmu je mnohdy ceněno více než řada lákavých benefitů. Svá rozhodnutí prezentujte napříč firmou. Budujte firemní kulturu.
Sbírejte myšlenky
Zajímejte se o názory zaměstnanců. Sbírejte jejich myšlenky, návrhy a potřeby. Pokud se vám podaří některý z podnětů dovést do cíle, tak si to rozhodně nenechte pro sebe. Snažte se budovat image vstřícné společnosti.
Hlídejte výročí
Sledujte narozeninová výročí zaměstnanců a následně projevte zájem osobně či dopisem. Pokud můžete, nastavte benefity za odpracované roky. Věnujte zaměstnancům svůj čas, dejte jim tím vědět, že jsou pro vás důležití.
Motivujte a vzdělávejte
Dejte zaměstnancům šanci nabrat nové síly. Pamatujte, že každý pokles výkonu práce lze cílenou motivací zlepšit. Proto zaveďte motivaci a stanovte zaměstnancům reálné cíle. Poté zveřejňuje a analyzujte výsledky jejich výkonnosti.
Vzdělávejte své zaměstnance. Jejich profesní a osobnostní rozvoj vám přinese nejen vyšší zisky, ale především věrné a spolehlivé zaměstnance. Mluvte se svými zaměstnanci o kariérním růstu. Stmelujte kolektiv společenskými aktivitami. Budujte týmové hráče.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy