Každý podnikatel dá jistě za pravdu, že kvalitní reklama a zejména reklama v novinách, v rádiu, prostě v komunikačních médiích vzbudí u lidí velký zájem. Sdělení, která přináší média, jsou vnímána více, než klasická reklama v novinách, kde si firma zakoupí kousek místa 5 x 5 cm a černobíle (nebo i barevně) zde napíše, čím se zabývá a jaké jsou její priority. Toto nemůže nikdy moc zabrat.
Proč chtějí firmy, aby se o nich psalo, mluvilo? Proč téměř každá firma vynakládá takové úsilí a finanční prostředky k tomu, aby se v médiích zviditelnila? Proč firmy vynakládají finanční prostředky na tvorbu tiskových materiálů, brožur, proč vkládají tolik (snahy, úsilí, financí) do tiskového oddělení? Odpovědí jsou právě redakční zprávy z médií. Vnímaná hodnota je zde tak velká, že lidé si jdou koupit ten výrobek, který jim televize ukázala. Nebo si jdou přečíst tu knihu, o které mluvili v rádiu. Lidé (čtenáři, posluchači) si moc dobře uvědomují, že reklama je na každém rohu a denně se s ní setkáme snad tisíckrát, ale lidé si jdou ten výrobek koupit a zkusit ho.
Ještě účinnější jsou zprávy od novinářů. Charakter jejich zpráv má větší důvěryhodnost a je také víc objektivní. Čtenáři velmi dobře ví, že novinář, než něco otiskne, si informaci několikrát zkontroluje a případně ji ještě doplní například citací jiných odborníků. Novinář si na druhou stranu uvědomuje, že musí čtenáři poskytnout takovou zprávu, která musí být důvěryhodná a hlavně zajímavá a pro čtenáře určitým způsobem přínosná.
Firma by si měla hýčkat taková média, která svými řádky (a může se jednat jen o stručný popis na 2 řádky) dokážou upoutat pozornost lidí. Jejich redakční zprávy jsou natolik zajímavé a hlavně pravdivé, že vzbudí u klienta zájem. Ale pozor, ne každý novinář napíše to, co mu pracovník PR oddělení sdělí.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy