V případě skutečné krize je třeba postupovat dle krizového plánu. Jeho součástí by měla být strategie komunikace s médii, jelikož média jsou branou informací veřejnosti. Skrze média se veřejnost dozvídá o daném stavu problému, a proto je třeba zvolit co nejvhodnější taktiku komunikace.
Komunikace s médii rozhoduje často o výsledku dané situace, a proto ji nepodceňujte. V případě podávání informací médiím je vhodné mít na paměti tyto kroky:
Zaznamenávejte si, kterým médiím budete poskytovat informace. Tyto záznamy opravdu dodržujte.
Kontrolujte a centralizujte veškeré informace, které budete médiím poskytovat. Dbejte na to, aby všechna média získala jednu stejnou informaci.
Médiím poskytuje informace vždy pouze jedna osoba. Toto pravidlo jde ruku v ruce s těmi předchozími. Zvolte si tiskového mluvčího nebo zástupce firmy pro komunikaci s médii.
Díky těmto opatřením snížíte možnost nepříjemného a nežádoucího šumu informací, který se může objevit. Můžete též publikovat tiskovou zprávu, která objasňuje krizovou situaci, a tímto eliminujete tlak médií ohledně získávání informací o vzniklé situaci.
Tato pravidla vám budou nápomocna pro váš profesionální přístup k médiím. Díky nim budete působit vyrovnaně a sebejistě. Novináři se denně setkávají s významnými lidmi, komunikují velice často se zaběhnutými tiskovými mluvčími, a jistě ví, jak profesionální přístup vypadá. Není na něm nic těžkého.
Za žádných okolností neposkytujte lživé informace.
Nespekulujte.
Dodržujte dohody a sliby, které médiím dáte. Odevzdávejte jim slíbené materiály včas.
Nezmatkujte a ukažte svou jistotu a to, že situaci máte pod kontrolou.
Nebojte se říci: „Mrzí nás…“
Dbejte na nonverbální komunikaci. Jednejte uhlazeně.
Neříkejte žádné informace off-record.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy