Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak napsat správný PR článek

Stvořit něco smysluplného, zajímavého a prodávajícího je pro mnoho lidí nadlidský úkol. V mysli jim probíhají ty okoukané scény z filmů, kde spisovatel po několikátém neúspěchu zmačká papír a hodí ho do koše. Do koše, který je přeplněný dalšími zmačkanými neúspěšnými texty. Kde je to tajemství úspěchu copywriterů? Úspěšných článků? Je to pouze o naší fantazii?

Základ PR textů – správná gramatika

Bez toho se nemusíte do psaní ani pouštět. Nikdo by si nepřečetl článek, který hned v první větě obsahuje několik chyb. I když by byl text jinak zajímavý, ubíralo by mu to na věrohodnosti. Výhodou je, že programy pro psaní obsahují autokorekci. Takže pokud nejste zdatný češtinář, ještě nezoufejte.

Jak nalákat čtenáře?

Pokud zvládáte gramatiku, první, na co byste se měli zaměřit je jak čtenáře nalákat.  Existuje spousty „zaručených“ rad. Například jaká slova v textu používat. Ale je opravdu pár slov to, na co se čtenář zaměří?

Ne. Možná nám to pomůže vylepšit jednu příčku ve vyhledávači, ale to je vše. Na to se zaměříme později. V této fázi je nejdůležitější empatie. Vciťte se do potencionálních čtenářů. Pro lepší pochopení uvedu příklad.

Například, chcete propagovat dovolenou pro rodiče s dětmi. Co je pro rodiče nejdůležitější? Spolehlivost. Musíte si získat jejich důvěru, přesvědčit je, že právě ta Vaše dovolená je pro ně nejlepší. A hlavně-je nejlepší pro jejich děti.  Tzn. vytáhnout do popředí faktory jako je bezpečí (pláž se mírně svažuje, žádní žraloci…cokoli), odpočinek pro rodiče (programy pro děti), klidné okolí a hlavně obětavý personál, který v případě problému pomůže. Kdybychom ovšem nabízeli dovolenou pro teenagery, je jasné, že tyhle faktory by u nich neuspěly. Proto je tak důležité jako první krok vcítit se do potencionálních čtenářů či zákazníků.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Struktura PR článku

Jak nalákat čtenáře máme za sebou. Základní faktory jsme si ukázali. Nyní je důležité, jak článek vystavíme. Jakou mu dáme strukturu.

1. Základní informace (o produktu, o společnosti..)

2. Problém (zde je prostor pro napsání základních problému, které by produkt vyřešil. Nebo na otázky zaměřující se na cílovou skupinu např. Nenašli jste spolehlivou dovolenou pro Vás i Vaše děti?...)

3. Řešení – nabídnete řešení problému, které spočívá právě ve vaší nabídce (zde je místo pro základní faktory, v našem případě pro bezpečí, odpočinek….)

4. Změna – co se po prodeji Vašeho produktu změní… Př. Zlepší se vztahy v rodině, nové zážitky…

5. Dlouhodobá změna – ta v článku může, ale nemusí být obsažena. Většina copywriterů nabízejících nějaké produkty tímhle končí. „Všechno bude jiné. Lepší než dřív- Stačí využít naše služby.“ Pozor ovšem na klamání spotřebitele. Spoustu potencionálních zákazníků jsou na tyto konce nabídek háklivé, proto je lepší využít nějakou mírnější verzi, nebo neuvádět dlouhodobou změnu vůbec.

Klíčová slova

Na úplný konec si zkontrolujte článek a vyznačte pro Vás klíčová slovní spojení – např. nejlevnější rodinná dovolená. Měli by být v prvním pádě. Vyhledávače reagují na tyto slovní spojení a je šance, že se Vaše nabídka posune do popředí. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!