Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak napsat text pro webové stránky?

 Text je jednou z nedílných součástí jakýchkoli webových stránek. Bez něj by stránky asi nic nesdělily. A právě proto je velmi důležité, aby v textu bylo zahrnuto vše potřebné a aby měl odpovídající, pokud možno pro čtenáře přitažlivě čtivou formu. Jak ale přesně takový text vytvořit?

 

Korektura vs. copywriter

Pokud oplýváte spoustou znalostí, vědomostí a schopností, ale víte, že gramatika a záludnosti českého jazyka (či jiných jazyků) vám dělají značné problémy, postačí vám, když vlastní text, který bude jako šitý na míru, protože vy máte myšlenku a vy ji dáte „na papír“, necháte projít minimálně jazykovou (v lepších případech i stylistickou) korekturou. Profesionálních korektorů je u nás mnoho, obvykle jsou to bohemisté nebo učitelé českého jazyka. Pokud vyberete toho správného, nestane se, že by nad formou textu vašich webových stránek někdo nevěřícně kroutil hlavou.

Pokud si nejste příliš jisti svou schopností vytvořit ucelený text, který má jak předat informace, tak ještě zapůsobit na čtenáře svou formou, svěřte svůj web do rukou copywriterů. Tito profesionálové jsou zvyklí pracovat s textem, ovládají gramatiku i stylistiku, jsou kreativní, dokážou přizpůsobit jazyk sdělení cílové skupině a umí upoutat. Záleží na schopnostech daného jedince. Dá se říci, že „jaký copywriter, takový text“.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Nenechte čtenáře utopit

Kromě obsahu a stylizace textu je vhodné dbát na strukturu textu. Je známo, že v jednolitém textu o jednom velkém sloupci se špatně orientuje, čtenář ztrácí chuť a náladu namáhat se s takovou obtížnou orientací během několika málo chvil. Je lepší rozdělit text do návazných odstavců, eventuálně k nim přidat nadpisy. Pokud čtenáře něco vyruší, snáz se vrátí na místo, kde se čtením skončil. Pokuste se čtenáře zaujmout již nadpisem. Jistě neodolá ani odstavci pod ním.

Nenechte dotyčného utopit v záplavě slov. Odrazený čtenář se totiž rovná odrazenému potenciálnímu klientovi.

Pro lepší orientaci se doporučuje také tučný font pro klíčová slova webové stránky. Ideální je, když vámi vyznačená slova dají po „projetí“ stránek stručnou informaci o obsahu stránky.

 

Odkazujte!

Pokud čtenáře text na stránce zaujme, bude možná hledat další a další informace. Bude jen rád, když je nebude muset hledat od začátku, ale když bude mít možnost kliknout na odkaz přímo na stránce, na níž se nachází, a dozví se něco víc.  

Cílem textu na vašich stránkách je zaujmout a přesvědčit potenciálního zákazníka, že jedině vy jste ta pravá firma, vy jste ti, kteří mu pomohou nejlépe.

Takový správný text by měl navíc obsahovat závěrečnou výzvu. Tady je: dejte si na textu svých webových stránek záležet a v případě jakékoli nejistoty se obraťte na profesionály! 

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!