Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak se připravit na krizovou situaci v public relations

Zde najdete užitečný postup, který vám pomůže připravit se na krizovou situaci. Každé řešení krizové situace vyžaduje rychlý a profesionální postup.

  1. Firemní plánování by mělo zahrnovat také krizové plánování. Toto krizové plánování musí obsahovat přesné kroky a postup, které budou splněny a dodrženy v případě, že firmu krize zasáhne. Členové krizového týmu musí mít rozděleny role a měli by zasáhnout každý v odpovídající dobu. Vše musí být předem stanoveno a to zejména z toho důvodu, aby v krizové situaci mohli co nejrychleji jednat.

  2. Vymezení cílových skupin krizové komunikace je dalším nezbytným bodem pro stanovení kompletního krizového plánu. Tyto skupiny jsou zasaženy krizí a můžeme je rozdělit na: 1) ty, které jsou krizí přímo zasaženi, např. spotřebitelé 2) ty, které průběh krize aktivně ovlivňují, což jsou média a nátlakové skupiny 3) ty, které musí být o krizi informovány: nezávislé autority, PR agentury, právníci, obchodní partneři, zaměstnanci, státní orgány.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  1. Dalším bodem je nutně sestavení krizového týmu, který by měl být tvořen skupinou profesně zaměřených osob z odlišných oblastí. Krizový tým by se měl skládat z: 1) vedoucího týmu, kterým by měl být krizový manažer 2) tiskového mluvčího, popř. marketingového ředitele 3) odborných členů týmů 4)podpory celého týmu. Tým může obsahovat i externisty, již jsou potřeba jen ve výjimečných případech, kterými jsou právníci, psychologové, ekonomové.

  1. Vybavení a prostory, ve kterých bude krizový štáb zasedat, musí být vybrány ještě před samotným započetím řešení krize. Prostory musí být plně vybaveny tím, co bude tým potřebovat.

  2. Pro potřeby jednotlivých členů týmu by měl být vyhotoven krizový manuál, ve kterém bude uveden závazný postup při řešení celé krize. Dále by v něm měly být uvedeny kontakty na cílové skupiny, které byly předem zvoleny, a také kontakty na ústřední orgány společnosti, FAQ, seznam zaměstnanců a vzorové předpřipravené nejdůležitější zprávy, odvolání, odpovědi, apod. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!