Velké firmy či organizace musí nezbytně udržovat vztahy s médii. Malých živnostníků se tak úzký kontakt s médii vyhne, ovšem je dobré mít povědomí o tom, jak média kontaktovat, a také z jakých důvodů tento krok udělat.
K udržování těchto vztahů je velice dobrým prostředníkem internet. Na webových stránkách můžete zveřejňovat aktuality, články o plánovaných tiskových konferencích, vytvářet a vkládat tiskové zprávy, provozované soutěže, atp.
Výstup z PR je součástí marketingové komunikace, ale nejedná se o reklamu. Pokud poskytnete hotový článek novinářům, měli by jej zpracovat oni sami. V některých případech se stává, že firma zpracuje článek z velké části sama, a následně jej dá novinářům jako hotovou zprávu. Novináři jsou v dnešní době zvyklí hledat informace na webových stránkách, a proto se vyplatí vést si rubriku média, kde budou zapsány veškeré pro ně užitečné informace. Novináři mají rádi snadnou orientaci na webových stránkách a lehkou dostupnost k, pro ně, podstatným informacím. Raději si informace najdou na webu, než aby vás kontaktovali osobně, jelikož tato cesta je rychlejší. A to je také výzvou pro kvalitní a dobré PR.
Segmentace trhu
Nebudete jistě spolupracovat se všemi médii a s každým novinářem. Ale hodí se vám přehled o těch médích, které jsou zajímavé právě pro vás, a s těmi následně udržovat kontakt. Jestli-že se budete zaměřovat na komunikaci a PR častěji, vypracujte si segmentaci, která se bude odvíjet dle typu komunikovaného média. Rozdělte ji např. na internetovou a tištěnou, v menších případech budete využívat rozhlasovou a televizní. Ke každému typu reklamy musíte vést následnou evidenci kontaktů. Každý kontakt musí obsahovat název média, jeho webové stránky, kontaktní osobu, telefonní číslo, email a popř. i adresu.
Online media relations nevyužije každá firma.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy