Víte, co je to PR? Mluvíme pochopitelně o Public Relations, tedy budování dobrých vztahů s veřejností. Možná si říkáte, že nejste tolik známí a že právě pro vás PR vhodné není, ale určitě se pletete.
O PR by se měl starat každý
Starat se o veřejné vztahy by měly i ty nejmenší firmy. I když působíte třeba lokálně, jistě i ve vašem okolí najdete hned několik lokálních médií, včetně těch internetových, která by vám mohla pomoci budovat právě váš veřejný obraz. U firem větších je pak PR naprostou nutností. PR lze řešit dvěma zásadními způsoby, a to buď pověřit odpovědnou osobu přímo ve vaší společnosti, nebo si najmout externí PR agenturu, která se o vše postará sama. Jaké jsou výhody a nevýhody těchto řešení?
Inhouse pracovník firmu dobře zná
Pakliže byste chtěli PR činnost po určitém pracovníkovi vaší firmy (většinou se tato činnost kryje s činností oddělení marketingu), pak bude jistě velkým plusem fakt, že tento pracovník vaši firmu dobře zná a že je obeznámen s jejími klady i zápory. Pokud je třeba jakoukoliv zprávu komunikovat, zajistí si nejrychleji podklady, protože je s chodem firmy dobře obeznámen. Od vnitřního pracovníka je také možné očekávat velkou loajalitu, která je důležitá zejména při řešení krizových situací. I při prosazování témat do médií je jasné, že přístup vnitřního zaměstnance může být zapálenější.
PR agentura poskytuje celkový servis
Na druhou stranu PR agentura může vidět situaci ve vaší firmě s větším nadhledem a s tímto odstupem může sama navrhnout, co považuje za důležité pro komunikaci. PR agentura může také nabízet léta budované kontakty s médii a s konkrétními novináři, které byste sháněli velmi dlouho. Dále vám mohou poskytnout servis pro pořádání nejrůznějších událostí, psaní článků apod. Hodnocení PR agentur může být pomocí paušálu, nebo pouze za konkrétní výkony (výstupy v médiích).
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy