Jednou z možností internetového marketingu je prezentace firem na sociálních sítích (Twitter, Youtube a hlavně nejpoužívanější – Facebook)
Facebook má v dnešní době cca 575 miliónů uživatelů na celém světě. Jedná se tedy o více než 8 procent celkové populace na Zemi. V České republice je na Facebooku registrováno cca 3 miliony obyvatel a polovinu tvoří mladí uživatelé do 24 let.
Facebook je vhodnou variantou k doplnění a zlepšení vašeho stávajícího internetového marketingu. Díky své firemní stránce můžete odkazovat na vaše hlavní webové stránky, informovat vaše fanoušky a zákazníky o novinkách ve firmě, výrobcích a nabídkách. Propojení kvalitní webové stránky a Facebooku je dobrým začátkem vaší prezentace na internetu.
Jak začít?
Základem je přihlášení a vytvoření firemní stránky přímo na stránkách Facebook.com. Zde můžete zvolit, zda chcete vytvořit stránku podle oboru nebo značky, produktu a vybrat si název stránky. Po registraci se již objeví stránka, kterou si můžete upravit přesně podle Vašich představ – vybrat úvodní fotku, napsat informace a přidávat komentáře, fotky a videa. Hlavním cílem stránky na Facebook je získat co nejvíce fanoušků. Protože jakékoliv aktualizace se budou zobrazovat právě jim.
Facebook sám o sobě je výbornou marketingovou příležitostí. Nestačí však pouze vytvořit stránku a čekat, až ji uživatelé najdou sami.
Existuje spousta možností, jak získat fanoušky:
Kvalitní obsah
Na stránkách nezapomeňte vkládat příspěvky, fotky a videa, co by mohly uživatele zaujmout. Pokud jsou Vaše příspěvky pro fanoušky zajímavé, budou je sdílet dále a vy získáte další fanoušky.
Aktualizace příspěvků
Facebook umožňuje rychlou komunikaci s fanoušky stránky. Ti mohou přidávat komentáře a diskutovat v rámci Vaší stránky. Nezapomínejte na jejich příspěvky reagovat, fanouškům tak ukážete, že máte zájem a vzbudíte v nich důvěru a navíc se jejich komentáře zobrazí i jejím přátelům, což mohou být také Vaši potenciální zákazníci.
Reklama
Reklama na Facebooku má velkou výhodu ve volbě zacílení uživatelů např. podle místa, pohlaví, věku, vzdělání, stavu. Reklamu spustíte v dolní liště stránky pomocí odkazu Inzerce. Tam vložíte fotku a text, který se bude zobrazovat. Název reklamy může mít maximálně 25 znaků a vlastní text 135 znaků.
Propojení s webovou stránkou
Odkazy na Facebook můžete dávat i na Vaši hlavní webovou stránku. Propojit se dá i tlačítkem „To se mi líbí“ například u výrobků nebo článků. Návštěvník tak může ukázat svým přátelům, jaké zboží se mu líbí a upozornit tak na Vaše výrobky.
Události
Události se dají snadno rozšířit mezi uživatele Facebooku. Jakmile dá někdo, že se „zúčastní“, zobrazí se tato informace všem jeho přátelům. Současně lze i přizvat další uživatele k účasti na události. Můžete tak oznámit například výprodeje zboží a řadu dalších událostí, které pořádáte k určitému datu.
Aplikace
Vytvořením zábavné aplikace můžete přilákat další uživatele. Můžete například vytvořit nějakou soutěž nebo hru.
Všechny výše zmíněné možnosti Vám zajistí aktivitu Vašich stránek na Facebooku. A tuto aktivitu je nutné neustále udržovat tak, aby příspěvky byly pro uživatele přínosné a zároveň nebyly na obtíž. Jinak se Vám může stát, že fanoušci stránku opustí.
Při Vaší prezentaci na Facebooku i všeobecně na internetu se snažte na vaše potenciální klienty zapůsobit. Snažte se vcítit do jejich požadavků a potřeb. Prezentace a představení firmy musí být zajímavé a aktuální.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy