Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Struktura tiskové zprávy

Aktivní online media relations, konktrétně psaní tiskové zprávy, by mělo skutečně být po formální a i obsahové stránce vysoce profesionální.

Nejste-li si jisti, jak má tisková zpráva skutečně vypadat, nastudujte si její strukturu. Není nic horšího, než napsat tiskovou zprávu špatně a rozeslat ji všem zkušeným novinářům.

 

Vzhled a struktura:

 

  1. Záhlaví

Na úvod vložte logo společnosti a její název. Pro budování korporátní identity a jasného označení společnosti vložte logo do záhlaví tiskové zprávy. Nezapomeňte označit dokument tisková zpráva.

 

  1. Titulek

Délka titulku by měla být co nejkratší a nejvýstižnější. Pokuste se titulek vměstnat na jeden řádek, maximální délka by měla být jeden a půl řádku. Název by měl vyjádřit obsah tiskové zprávy tak, aby novináři měli představu o předkládané zprávě. Měl by být zajímavý z hlediska informací. Slovní hříčky nechte stranou a využívejte pouze formální jazyk.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  1. Místo a datum publikování tiskové zprávy

     

  2. Tisková zpráva

Sdělení, které obsahuje, musí být věcné a jasné.

 

Mělo by být členěno přibližně do pěti odstavců:

V prvním odstavci si položte otázky: „Kdo? Co? Kdy? Kde? Proč? Jak?“ A odpovězte si na ně. Novináři by se měli v tomto odstavci dozvědět veškeré odpovědi na otázky a měli by pochopit, za jakým účelem je zpráva psaná. Maximální délka by měla být deset řádků.

 

Ve druhém odstavci byste měli citovat a to buď čelního představitele společnosti, pořadatele události, popř. vůdčí osobu, která má co dočinění s tiskovou zprávou. Novináři rádi využívají citace ve svých zprávách, a proto by měla být zajímavá. Měla by rozvíjet informace, které jsou uvedeny v prvním odstavci.

 

Třetí odstavec by měl rozvíjet informace z prvního a druhého odstavce. Zde můžete doplnit i detaily, které se týkají informací ohledně technických specifikací či o organizátorech akce.

 

Ve čtvrtém odstavci použijte opět krátkou citaci, a pokuste se zaobalit a uzavřít informace, které jste uvedli doposud ve zprávě.

 

V posledním odstavci uvádějte backgroundové informace. Tyto informace se týkají společnosti a se zprávou souvisí jen okrajově. Jsou uváděny pro novináře, aby měli o společnosti nějaké povědomí.

 

  1. Kontakty

Na závěr uveďte kontakt na osobu, která je za zprávu zodpovědná, tiskového mluvčího, zástupce společnosti.

 

V úvodu řekněte ty nejdůležitější informace, které budete postupně zaobalovat těmi méně důležitými. Pokud novináře tisková zpráva nezaujme hned na začátku, nebude ji vůbec číst. Na úvod jsou uvedeny příčiny události, k čemu došlo a proč, a následně jsou obsaženy ostatní informace. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!