Aktivní online media relations, konktrétně psaní tiskové zprávy, by mělo skutečně být po formální a i obsahové stránce vysoce profesionální.
Nejste-li si jisti, jak má tisková zpráva skutečně vypadat, nastudujte si její strukturu. Není nic horšího, než napsat tiskovou zprávu špatně a rozeslat ji všem zkušeným novinářům.
Vzhled a struktura:
Záhlaví
Na úvod vložte logo společnosti a její název. Pro budování korporátní identity a jasného označení společnosti vložte logo do záhlaví tiskové zprávy. Nezapomeňte označit dokument tisková zpráva.
Titulek
Délka titulku by měla být co nejkratší a nejvýstižnější. Pokuste se titulek vměstnat na jeden řádek, maximální délka by měla být jeden a půl řádku. Název by měl vyjádřit obsah tiskové zprávy tak, aby novináři měli představu o předkládané zprávě. Měl by být zajímavý z hlediska informací. Slovní hříčky nechte stranou a využívejte pouze formální jazyk.
Místo a datum publikování tiskové zprávy
Tisková zpráva
Sdělení, které obsahuje, musí být věcné a jasné.
Mělo by být členěno přibližně do pěti odstavců:
V prvním odstavci si položte otázky: „Kdo? Co? Kdy? Kde? Proč? Jak?“ A odpovězte si na ně. Novináři by se měli v tomto odstavci dozvědět veškeré odpovědi na otázky a měli by pochopit, za jakým účelem je zpráva psaná. Maximální délka by měla být deset řádků.
Ve druhém odstavci byste měli citovat a to buď čelního představitele společnosti, pořadatele události, popř. vůdčí osobu, která má co dočinění s tiskovou zprávou. Novináři rádi využívají citace ve svých zprávách, a proto by měla být zajímavá. Měla by rozvíjet informace, které jsou uvedeny v prvním odstavci.
Třetí odstavec by měl rozvíjet informace z prvního a druhého odstavce. Zde můžete doplnit i detaily, které se týkají informací ohledně technických specifikací či o organizátorech akce.
Ve čtvrtém odstavci použijte opět krátkou citaci, a pokuste se zaobalit a uzavřít informace, které jste uvedli doposud ve zprávě.
V posledním odstavci uvádějte backgroundové informace. Tyto informace se týkají společnosti a se zprávou souvisí jen okrajově. Jsou uváděny pro novináře, aby měli o společnosti nějaké povědomí.
Kontakty
Na závěr uveďte kontakt na osobu, která je za zprávu zodpovědná, tiskového mluvčího, zástupce společnosti.
V úvodu řekněte ty nejdůležitější informace, které budete postupně zaobalovat těmi méně důležitými. Pokud novináře tisková zpráva nezaujme hned na začátku, nebude ji vůbec číst. Na úvod jsou uvedeny příčiny události, k čemu došlo a proč, a následně jsou obsaženy ostatní informace.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy